זוכה תחרות רובינשטיין 2008 ברסיטל לפסנתר בצפת

סדרת הקונצרטים "קלסי צפת 2008-2009" נמשכת. בשבוע הבא יופיע בהיכל התרבות ע"ש בית יגאל אלון בצפת, רומן רבינוביץ', זוכה בתחרות לפסנתר רובינשטיין 2008. רומן רבינוביץ', שהופיע באולמות הקונצרטים הגדולים בעולם, יופיע בצפת ברסיטל לפסנתר וינגן מיצירותיהם של באך, רוול, בטהובן, ויסנברג וברהמס.

לפני כחודש נפתחה סדרת מוסיקה חדשה ואיכותית בניהולה המוסיקלי של המנצחת עדה פלג. הסדרה היא הפקה משותפת של המרכז למוסיקה חיפה, אגודת שוחרי המוסיקה צפת והיכל התרבות יגאל אלון בצפת. בקונצרט הראשון, שזכה להצלחה מרובה, השתתפו סולניות האופרה הישראלית. בהמשך העונה יופיעו הרכבים קאמריים נוספים ואמנים ידועי שם, בסדרת קונצרטים שתכלול רפרטואר קלאסי מגוון. הסדרה מתאפשרת הודות לפסנתר כנף ימאהא, שנתרם ע"י משפחת אן ואלי שפירא מאורגון, ארה"ב, שהועברה לצפת על ידי המרכז למוסיקה חיפה.

עדה פלג, היא היוזמת והמנהלת המוסיקלית של אירועי "קלאסי צפת – ראש פינה". פלג, היא המנהלת המוסיקלית והמנצחת של "אנסמבל המיתרים הישראלי", תזמורת המורכבת מהנגנים המובילים של התזמורת הפילהרמונית הישראלית איתה היא מופיעה ומקליטה. כמו כן היא המנהלת המוסיקלית של המרכז למוסיקה חיפה, תחרות החליל הבינלאומית הישראלית וסדרת הקונצרטים הקאמריים "שבת קלאסית". בפרויקט האחרון כתבה עיבודים חדשים למופע "החומה" של פינק פלויד. היא הקימה את "אגודת שוחרי המוסיקה בצפת והצפון" והניחה את היסוד להקמת מרכז מוסיקה בינלאומי בצפת.

רומן רבינוביץ' החל את הופעותיו הפומביות כבר בהיותו בן 7. בטרם הגיעו לגיל 11 כבר הופיע כסולן עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית תחת שרביטו של מאסטרו זובין מהטה. מאז הוא הוזמן ע"י התזמורת והמאסטרו לנגן עמם ב-1999 ולאחרונה בנובמבר 2003 . למרות גילו הצעיר כבר ניגן כסולן עם רוב התזמורות הידועות בישראל ובעולם באולמות מפורסמים כגון סטינואיי בניו יורק, בשיקאגו, צ'יק ובסקי במוסקבה, ועל בימת המילניום במרכז קנדי בוושינגטון הבירה.

רשימת הפרסים בהם זכה מרשימה והאחרון שבהם ב-2008 זכה במקום הראשון בפסנתר ובפרס חביב הקהל בתחרות "אביב", וכמובן בפרס תחרות רובינשטיין היוקרתית.

מתוך – קרית שמונה און ליין

Exit mobile version