עלייה מדאיגה במספר הילדים המגיעים לטיפול כתוצאה משכרות

במחלקה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו בצפת טופלה השבוע במצב קשה וסכנת חיים, נערה בת 14 כתוצאה משתייה מופרזת של אלכוהול.

מרכז רפואי זיו צפת: "צריכת אלכוהול ע"י קטינים הפכה נורמה, קיימת עלייה מדאיגה במספר הילדים בגילאים צעירים המגיעים לטיפול כתוצאה משכרות ואובדן הכרה".

למרות האזהרות והחוקים המגבילים מכירת אלכוהול לקטינים, הובאה השבוע בחצות, למחלקת טיפול נמרץ ילדים, במרכז הרפואי זיו, נערה בת 14 שנמצאה מוטלת בטיילת בקצרין במצב קשה וללא הכרה, כתוצאה משתיית כמויות גדולות של אלכוהול.

הנערה אושפזה במצב קשה עם חשש לחייה ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי. הנערה הייתה ללא הכרה כשמונה שעות !

בשלב מסוים, למרות מצבה הקשה, הראתה הנערה סימני התאוששות ולאחר טיפול אינטנסיבי במשך הלילה והיום שלמחרת,התייצב מצבה, היא יצאה מכלל סכנה והועברה לטיפול והשגחה במחלקת ילדים.


ד"ר יורי וינר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו שטיפל בילדה אומר, כי בדמה של הילדה נמצאה כמות אלכוהול גבוהה באופן חריג, דבר אשר סיכן את חייה.

"לצערי אנו עדים לעלייה מדאיגה במספר הילדים שמגיעים לבית החולים כתוצאה משתייה מופרזת המביאה לשכרות ואובדן הכרה".

בנוסף, מציין ד"ר וינר, כי ישנה גם עליה במספר הילדים בגילאים צעירים המגיעים לטיפול עקב צריכת אלכוהול.

ד"ר וינר אומר, כי לא מובן לו מצב בו יושבת קבוצת נערות נורמטיביות, בנות 14, וצורכות אלכוהול באמצע העיר, טיילת שעוברים בה אנשים מבוגרים, ואף אחד לא מעיר או לא חושב להתערב, "עברנו את הקו האדום, אם אנו מדברים על מקרים קיצוניים של ילדים שעברו חוויות קשות וצורכים אלכוהול, רוב הנוער היום צורך אלכוהול, זו העובדה המצערת, אלכוהול נמכר לילדים בני 14 ופחות, המגיעים לחדרי המיון עם סכנת מוות, או פגיעות בלתי הפיכות מבחינה גופנית. העובדות הללו צריכות להדהד בראשנו כהורים, מחנכים ואוכפי חוק. התוצאות של המקרים הללו מגיעים אלינו, ולעיתים זה מאוחר מידי".

מוסיף ד"ר וינר: "ההשלכות והנזק הגופני הקשה כתוצאה משתיית אלכוהול בכמות מופרזת אינן מובנות ומוסברות היטב לנוער היום. אלכוהול הינו רעיל, מסווג כחומר המדכא את מערכת העצבים המרכזית, מערכת הכוללת את המוח, חוט השדרה והעצבים, מה שמביא להרגעות המוח ודיכוי המעצורים הרגילים, חשיבה פחות שקולה, מצבי רגשנות יתר, כושר שיפוט מבולבל, דיבור וקוארדינצית השריר לא תקינים, האלכוהול מפריע גם לוויסות טמפרטורות הגוף, גורם להתייבשות ומשפיע על תפקוד הכליה. במקרים קיצוניים, כמו זה שארע עם הנערה מקצרין, נגרמה תרדמת וסכנת מוות" אומר ד"ר וינר.

Exit mobile version