אבירם בוכריס מעורכי המוזיקה המשפיעים

אבירם בוכריס מעורכי המוזיקה המשפיעים של גלגל"צ, הוא אביה של תוכנית החבובות המוזיקלית "רדבנד"

"אפשר להוציא את הילד מצפת, אבל אי אפשר להוציא את צפת מהילד. בעיני, זה יתרון. להיות במרחק מהסיטואציה זה תמיד טוב, ואף על פי שאני עמוק בפנים, באיזשהו אופן אני עדיין מרגיש מרוחק. סביבת הגידול מותירה חותם לכל החיים, כמה שתנסה לברוח ממנה

"הגעתי לתל אביב מצפת בגיל 17 וחצי", מספר אבירם בוכריס, "ולא ידעתי אפילו איך לשכור דירה. אז ישנתי במשך חצי שנה על ספה בתקליטייה של גלי צה"ל. זה נשמע מטורף, אבל זה סיפור אמיתי. האמת היא שזה היה נורא כיף. אני הרי עכבר מוסיקה, ושם זו ממלכת הוויניל. יכולתי בקלות לבלות שם עוד שנה".
13 שנים מאוחר יותר, בוכריס נמצא במקום אחר. כבר בשירותו הצבאי הסדיר כעורך מוסיקלי בגלגל"צ, נחשב לאחת הדמויות המשפיעות בתחנה ומילא תפקיד חשוב בתהליך הפיכתה לתחנת הרדיו הפופולרית ביותר בישראל. אחר כך שלח ידו גם לטלוויזיה וערך שורת תוכניות בידור לא קונוונציונליות בערוץ YTV של חברת הלוויין yes. תוך כדי העבודה הטלוויזיונית הכיר את אשתו, לי ירדני, בתם של מפיקי "כוכב נולד" טמירה ודודו ירדני, ולפני שנתיים הקימו השניים חברת הפקות משלהם, "מאי טי-וי". הם כבר חתומים על תוכנית יומית מצליחה ביס – חדשות הבידור "Y בעשר", ועל תוכנית הריאליטי "פעם בחיים", שבה נשלחים סלבריטאים מפונקים לבלות כמה ימים הרחק ממרחב המחיה הטבעי שלהם.

ישן טוב בלילה
הוא נולד בצפת ב-1977. אמו מורה, אביו נהג אגד ויש לו שני אחים צעירים. "כשהייתי בן 12", הוא מספר, "דוד שלי עזב את הבית של סבתא וסבא שלי, והשאיר את התקליטים שלו. בערך באותו זמן קיבלתי טייפ דאבל-קאסט, והאירוע המשולב הזה היה מכונן. בצפת היתה אז חנות מוסיקה בגודל מטר על מטר, וכל שבוע הייתי בא למוכר עם שמות אזוטריים של זמרים ולהקות. הוא תמיד הסתכל עלי במבט שאמר, 'מה אתה רוצה ממני', אבל בכל זאת השיג את התקליטים שביקשתי. הייתי עושה לחברים קסטות אוסף במתנה, ולא החמצתי אף דיווח של שוש עטרי ברשת ג' על המצעד הבריטי. ככה התאמנתי חמש שנים בלהיות עורך מוסיקלי".
לקראת גיוס ניגש בוכריס לבחינות לגלי צה"ל, הרשים את הבוחנים בידע המוסיקלי שלו והתקבל לגלגל"צ. לאורך השנים ערך כמעט כל רצועת שידור של התחנה, מתוכנית הערב "נעים", שפונה לקהל רחב, ועד לתוכנית האוונגרד "הקצה". "אבירם הוא 'בני בכורי', והיה אחד השותפים הבכירים למהלך האפיון של גלגל"צ", מפרגן אלדד קובלנץ, שניהל במשך שנים את התחנה.
המהלך המדובר – השמעת שירים לפי רשימה שבועית מוגבלת (פלייליסט) – ספג קיתונות של ביקורות מצד זמרים, אבל הזניק את גלגל"צ לפופולריות חסרת תקדים. "גלגל"צ דמתה לחנות מכולת, והיה צורך ביצירת זהות", אומר בוכריס, "לאלדד היה רעיון להשמיע מוסיקת מיינסטרים, במובן הטוב שלה – במקום שהמאזינים יעבדו אצל העורכים המוסיקליים, שהעורכים ישרתו את המאזינים. התפקיד שלי היה לבדוק את הגבולות, לאתר שירים מיוחדים לגלגל"צ שיושמעו לצד הלהיטים המוכחים".
בראשית העשור הנוכחי, במקביל לעבודתו ברדיו שנמשכה עד 2006, החל בוכריס לערוך תוכניות בטלוויזיה. הוא ערך ל-YTV, הערוץ לצעירים של yes (שנסגר בינתיים), את "סקר הסקס הגדול" – תוכנית פרובוקטיווית שניתחה בחדווה את הרגלי המין של צעירי ישראל, ותוכניות נוספות ברוח זו, כמו "המדריך להתאהבות" ו"קרצייה". הוא גם שימש כיועץ ל"פרויקט Y", תוכנית ריאליטי שהציפה על פני השטח תככים ומזימות של מתמודדים עילגים משהו, הרבה לפני ש"הישרדות" עשתה זאת.
אתה שלם עם כל מה שעשית בעבר?
"אני לא מתבייש באף אחת מהתוכניות, וישן טוב בלילה. אני לא חושב שפגעתי במישהו, או לפחות השתדלתי לא לפגוע".
בערוץ YTV הכיר בוכריס את מי שלימים תהיה אשתו. הם התחתנו ב-2006 ולפני כשנה נולד בנם הבכור, בן. הם מחלקים ביניהם את הפרויקטים של חברת ההפקה שלהם, "אבל מתייעצים בהכל", הוא אומר. "לי היא אשת המקצוע הטובה ביותר שאני מכיר, והעבודה המשותפת הולכת לנו נהדר, טפו טפו טפו. זה לא מובן מאליו. אנחנו מאוד משתדלים שדברים מהעבודה לא יחלחלו לזוגיות, ולהיפך".
השותפות המקצועית והאישית של ירדני ובוכריס מעלה השוואה כמעט בלתי נמנעת לשותפות בין הוריה של לי, טמירה ודודו ירדני, מפיקי ביצת הזהב "כוכב נולד", ופרויקטים מצליחים אחרים. אבל, מדגיש בוכריס, "אין קשר בין החברה שלנו לבין טדי הפקות".
אתם לא מתייעצים אתם אף פעם?
"בחיים שלנו הם מתפקדים קודם כל כסבא וסבתא לבן, וגם כקהל נהדר להשמעת מוסיקה חדשה – אני מאוד אוהב להשמיע להם דיסקים. אנחנו משתדלים להשאיר את הדברים בגזרות האלה. מובן שמדי פעם אנחנו מתייעצים אתם על דבר כזה או אחר".
בימים אלה מפתחים ירדני ובוכריס סדרת דרמה חדשה על פי ספריו של יורם קניוק, "נבלות" ו"על החיים ועל המוות". "כמו עם 'רדבנד', גם זה קרה במקרה", אומר בוכריס. "לי קראה את 'נבלות' ונדלקה עליו".

 

האם "רדבנד" והדרמה המתוכננת מבטאות את רצונם של הזוג להרחיב את טווח העיסוק שלהם אל מעבר לגבולות הבידור והריאליטי? "למזלנו, נפלה בחלקנו הזכות לנסות כל מיני דברים. אני גאה ב'Y בעשר' ואני אוהב את 'רדבנד'. אנחנו רוצים לשמור את החברה שלנו ככזאת שעושה דברים מיוחדים ושונים. זה לא כל כך מוגדר, אני לא יודע עדיין מה יהיה הדבר הבא, אבל הוא בטח יצוץ".
עוד נשאר בך משהו מהתחושה של הילד שישן בתקליטייה?

 

"אפשר להוציא את הילד מצפת, אבל אי אפשר להוציא את צפת מהילד. בעיני, זה יתרון. להיות במרחק מהסיטואציה זה תמיד טוב, ואף על פי שאני עמוק בפנים, באיזשהו אופן אני עדיין מרגיש מרוחק. סביבת הגידול מותירה חותם לכל החיים, כמה שתנסה לברוח ממנה".

בטקס פרסי הטלויזיה בשנת 2009 הוענקו פרסים לתוכניות ששודרו בין אפריל 2008 לאפריל 2009, ונבחרו על ידי כ-800 אנשי מקצוע.
סדרת הבובות "רד בנד" של HOT זכתה בשלושה פרסים, בהם הסדרה הקומית הטובה ביותר: "רד בנד" (HOT). הסדרה הפתיעה וגברה על "אמאל'ה" (קשת), "החברים של נאור" (ערוץ 10), "החיים זה לא הכל" (רשת) ו"פאפאדיזי" (yes)

Exit mobile version