המרכז הרפואי זיו בצפת נערך לסופת הגשמים והשלגים

המרכז הרפואי זיו בצפת נערך לקראת סופת הגשמים והשלג בעקבות התראות על מזג האוויר הסוער העומד לפקוד את אזורי הגולן והגליל בסוף השבוע הקרוב.

ד"ר קלין שפירא, סגן מנהל המרכז הרפואי זיו, אומר כי במרכז הרפואי נערכו לקראת האפשרות של חסימת כבישי הגישה באזור צפת, וכי רכבי שטח בעלי יכולת עבירות יעמדו לרשות המרכז הרפואי זיו, בכדי לתת מענה לצוות הרפואי ולחולים דחופים.

 

כמו כן מציין ד"ר שפירא, כי כביש הגישה למרכז הרפואי הינו בסדר עדיפות ראשון מבחינת פינוי השלג, מבחינת עיריית צפת ומע"צ ולכן בדרך כלל אין תקלות.

עוד מוסר ד"ר שפירא, כי חדר המיון במרכז הרפואי זיו ערוך לאורך תקופת החורף לקבלת חולים עם מכות קור והיפותרמיה וכי חשוב להקפיד על מספר כללים למניעת פגיעות עקב מזג האוויר הקר וירידת חום הגוף בעיקר בקרב פעוטות, ילדים וקשישים הרגישים יותר לטמפרטורה נמוכה.

חשוב מאוד להקפיד ולשמור על טמפרטורה מתאימה בבית ועל לבוש מתאים בחוץ.

בשל תנאי הראות הלקויים והכביש החלק, ישנו סיכון גבוה בהרבה לאבד את השליטה על הרכב ולהיקלע לתאונת דרכים, לכן יש להקפיד על נהיגה בזהירות מרבית תוך הקפדה מלאה על כללי הנהיגה בחורף.

אחיקם ברלוי, מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל ויו"ר חברת חצבני דן אומר, כי על פי התחזיות צפויים 3 ימים של גשם,כ- 100 מ"ל  "במידה וירדו הגשמים הצפויים, זה יביא אותנו למצב בו היינו בשנה שעברה. זה הרבה יותר טוב מהמצב עד כה, אך זה עדיין מצב קשה לחקלאות וגשמים אלו לא ימלאו את הכנרת.
הגשמים הצפויים ימלאו את הנחלים כך שנוכל להשקות ולא לאבד גידולים ומטעים. עדיין אנו חייבם להשקות את גידולי החורף כמו חיטה, שעורה ותחמיצים. גידולי קיץ אמורים להיזרע בתחילת מרץ, עדיין לא נזרעו והכל תלוי במצב משק המים והאם ירדו גשמים מספיקים להשקות גידולים אלו.

החשש למצב משק המים הקשה, עדיין בעינו, המצב רחוק מלהיות טוב. אנו מקווים שירדו הרבה גשמים עכשיו וגם לאורך חודש מרץ שיכולים להציל במעט את מצב משק המים" אומר ברלוי.

ערן גליק, מנהל התיירות בקיבוץ מרום גולן אומר, כי מחר בשעה 11:00 בבוקר תתקיים בקיבוץ מרום גולן ישיבת הערכות לקראת השלג הצפוי לרדת בסוף השבוע וכי הוא מאוד מקווה שיגיע השלג בסוף השבוע ואתו זרם המבקרים, מאחר וחורף זה היה מאכזב ביותר עד כה.

 

Exit mobile version