מבצע איסוף גרוטאות מרחובות העיר צפת

איסוף גרוטאות מצפתלפחות שלושים מכוניות,שחנו במקומות שונים בצפת ולא היו בשימוש תקופה ארוכה, נגררו למחסן העירייה באזור התעשייה במבצע ראשון מסוגו של אגף הפקוח בעירית צפת.

בעלי המכונית, שיבקשו לקבל את מכוניתם בחזרה, ידרשו לשלם דמי אחסון וגרירה. מכוניות שלא ידרשו על ידי בעליהן במשך שלושה חודשים ימכרו למוסכים בצפת.

"מכונית שחונה בחנייה תקופה ארוכה, ללא אויר בצמיגים, ללא נעילה מתאימה, הן בגדר מלכודת אש ומפגע סביבתי חמור ולכן נאלצנו לבצע את המבצע" מסביר ראש העיר אילן שוחט.

בילוש אחרי משליכי אשפה.
בניסיון לחנך את התושבים בצפת, שאינם מקפידים על השלכת האשפה לפחי הזבל העירוניים, החלו פקחי העירייה ביוזמה ייחודית. שבמסגרתה הם נוברים בשקיות הזבל במטרה לאתר כתובות מגורים של משליכי האשפה, לשלוח לביתם קנס הולם. ואולי כך גם לשים קץ לתופעה.

עד כה אותרו שני משפחות, שמעטפות דואר בשקית האשפה הסגירה אותם. הם קבלו לביתם קנס בסכום של 400 שקלים על השלכת פסולת ברשות הרבים.

"אנחנו נאלצים להתמודד עם תושבים שמקפידים להשליך את הזבל ליד הפח ולא בתוכו. זו תופעה שחוזרת על עצמה. בשכונות מסוימות דיברנו עם הדיירים. הם מאשימים את הילדים שלהם שלא מגיעים לפח ולכן משליכים את הזבל ליד הפח ולא בתוכו" סיפר אחד הפקחים.

ראש עירית צפת אילן שוחט אומר, כי חלוקת העיר לרובעים מאפשרת היום מעקב צמוד על כל רחוב ורחוב ובהחלט יתכן שנתגמל רחובות או שכונות, שהדיירים בהם יידעו לשמור על הניקיון.

Exit mobile version