יופחת מימון ויוחמרו הקריטריונים לזכאות להסעות בצפת

שנת הלימודים הבאה עומדת להיות קשה למורים ולתלמידים ביישובי הפריפריה. כ-1,400 מורים המלמדים שם עלולים לאבד את מקום עבודתם לקראת השנה הבאה, בעקבות החלטת בג"ץ לבטל את אזורי העדיפות הלאומית בחינוך, שבגינה הוסטו התקציבים מיישובים אלה לאחרים ברחבי הארץ

 
שר החינוך, גדעון סער, קורא להגדיל את תקציב משרדו, זאת בכדי למנוע פיטורי כ-1,400 מורים בפריפריה בעקבות ביטול הטבות לאזורי עדיפות לאומית. כמו כן עתידים להיסגר יותר מ-360 גני טרום חובה.

 נוסף, לאחר שבעבר סובסד ב-90% מערך ההסעות לתלמידים, כעת יופחת גם מימון זה ויוחמרו הקריטריונים לזכאות להסעות. רק יישובים קטנים מאוד או יישובים בסיכון בטחוני יהיו זכאים להסעות ילדים. בין מאות היישובים שעתידים להיפגע, שרובם בצפון הארץ ובדרומה, נמצאים: קרית שמונה, נהריה, אופקים, שדרות, צפת, מצפה רמון, ירוחם ודימונה.

ההפחתה בתקציב – עקב ביטול אזורי העדיפות הלאומית

הקיצוצים ייצאו לפועל בעקבות החלטת בג"ץ בפברואר 2006 לבטל את אזורי העדיפות הלאומית בחינוך. שופטי בג"צ קבעו כי מדובר באפלייה, ואין יישובים ערביים הזכאים לאותם הטבות.

 

עם זאת, בדיונים שהתקיימו לאחר קבלת פסק הדין חזרו ואמרו שופטי בג"צ כי אין לפגוע ביישובים שהיו זכאים להטבות עד כה: "ביטול הפערים בחינוך והאפליה של המגזר הערבי בתחום החינוך אינו יכול להיעשות באחת, ולא על חשבון יישובים אחרים במגזר היהודי". השופטים הוסיפו ש"יש לעשות מאמץ לגבש תוכנית שלא תפגע באופן בלתי מידתי בישובים שנהנו עד כה מההסדר הקודם".

 
משרד החינוך: פעלנו על-פי הנחיות בג"ץ

במליאת הכנסת כבר מתכוננים לפעול בעניין: השדולה למען הפריפריה בראשות חברת הכנסת מירי רגב, פועלת לקידום חוק למען הפריפריה והגדרת אזורי העדיפות הלאומית ע"י חקיקה בכנסת.

 משרד החינוך נמסר בתגובה: "בעקבות פסיקת בג"ץ נאלצנו לתקצב יישובים רק על פי מדד סוציו-אקונומי. עם זאת, הוספנו לרשימה הנתמכים יישובים נוספים. כמו כן, תוגברו התקציבים ליישובי העדיפות הלאומית, כדי למתן את הפגיעה בהם".

 
לכתבה המקורית
Exit mobile version