רוצים גם טקס ממלכתי

בחלקת נפגעי פעולות האיבה בצפת טמונים גם חיילים שנהרגו במהלך שרותם הצבאי.
החיילים נטמנו בחלקה זו ולא בחלקה צבאית על פי בקשת המשפחה שביקשו לקבור את יקיריהן בסמוך לבין משפחה נוסף שנהרג באירוע טרור קודם וטמון בחלקת נפגעי האיבה.
כך למשל משפחת מדר מצפת שיכלה בן ובת בטבח בעיר מעלות לפני 35 שנה .בן נוסף נהרג באסון צור במלחמת לבנון השנייה המשפחה ביקשה לקבור את הבן החייל בסמוך לבת ובן שנהרגו בטבח במעלות, צה"ל בזמנו אישר זאת. כך שביום הזיכרון המשפחה מגיעה לחלקת נפגעי פעולות האיבה ולא לבית העלמין הצבאי.
משפחת הרוש שיכלה את בנה דניאל בפיצוץ באוטובוס בשדרות מוריה בחיפה לפני חמש שנים. הבן שמוכר כחלל צה"ל טמון אף הוא בחלקת נפגעי פעולות האיבה. המשפחה כמו משפחות נוספות פוקדות ביום הזיכרון את החלקה של הבן.
משפחת עמרוסי שיכלה בת בטבח מעלות ובן באסון צור בני המשפחה מתחלקים חלק באים לקבר הבת בחלקת נפגעי פעולות האיבה וחלק לקבר הבן שטמון בחלקה הצבאית.

יו"ר המשפחות השכולות לנפגעי פעולות האיבה דניאל כהן פנה לצה"ל ולמשרד הביטחון למצוא פתרון להעביר את הטקס הצבאי ברמקולים גם לחלקת נפגעי פעולות האיבה כדי שיהיו שותפים לטקס ולא ירגישו בודדים.
"בכול יום זיכרון מגיעים לחלקת נפגעי פעולות האיבה הנמצאת בבית העלמין החדש של צפת עשרות רבות של משפחות  שמוותרות בצער על הטקס הממלכתי כדי להיות בסמוך לחלקת יקיריהן הם מרגישים מקופחים למרות שצה"ל לא אשם בכך אולם המרחק האווירי בין שתי בתי העלמין הוא כק"מ בלבד ואפשר למצוא לכך פיתרון" אומר דני כהן .
ראש עירית צפת אילן שוחט תומך בעמדת המשפחות ומקווה שצה"ל יאשר העברת הטקס ברמקולים גם לחלקת נפגעי פעולות האיבה. "בטקס שנערך ערב יום הזיכרון שילבנו גם את חללי פעולות האיבה מדובר בעניין רגשי שאפשר להתגבר עליו."אומר שוחט
במשרד הביטחון בוחנים את הפניה.

Exit mobile version