בצפת חוששים משיבת המוסלמים למסגדים

אדמת העיר צפת רוחשת בשבועות האחרונים, בעקבות ההתעניינות הגוברת של גורמים בפלג הצפוני של התנועה האסלמית במסגדים שננטשו על ידי ערביי העיר בתקופת מלחמת השחרור.
מסגד נטוש בצפת
מסגד נטוש בצפת צילום: חמד אלמקת
 

"בשבועות האחרונים אנו רואים מוסלמים מגיעים לעיר ומצלמים מסגדים נטושים", אמר אמנון עמר, בעל בית קפה באזור "התערוכה הכללית", שהיה עד 1948 הרובע המוסלמי של צפת.

"ביום שישי האחרון הגיע ערבי מאום אל-פחם כשהוא מלווה בצוות צילום, נכנס למסגד הנטוש הסמוך והתחיל להתפלל תוך קריאות 'אללה הוא אכבר'", הוסיף עמר בהתרגשות.

"ביקשנו ממנו שיפסיק לעורר פרובוקציות, והוא ענה לנו 'מי אתם בכלל?'. אמרתי לו שהמקום מופעל באישור הווקף, והוא ענה לי שהווקף הוא משת"פ של המדינה הציונית ולא שלו, והוסיף: 'המקום הזה שייך לנו, ויבוא היום ואנחנו עוד נחזור לפה'".

למרות שהרוחות התלהטו וכמעט גלשו לעימות אלים, שיאה של המתיחות צפויה להגיע דווקא ביום העצמאות הישראלי, שבו מציינים אזרחי ישראל הערבים את יום הנכבה (האסון).

ל-nrg מעריב נודע כי ביום הזה צפוי להתקיים בצפת סיור לסטודנטים מהמכללה האסלמית שבאום אל-פחם במסגדים ובאתרים המקודשים לאסלם, שננטשו במלחמת העצמאות בעקבות תבוסת צבאות ערב במלחמה וגירוש ערביי העיר.

 
המשטרה: כוחות סמויים יטפלו בסטודנטים המוסלמים

גורם במשטרה ציין כי ההתעניינות הגוברת ידועה למשטרה, וכי הם פועלים במישור המודיעיני. "אנחנו יודעים שתפוח האדמה הלוהט קורם עור וגידים", אמר הגורם המשטרתי. "ידוע לנו כי התנועה האסלמית מתכננת להגיע לצפת בקרוב. הם היו כאן לפני שבוע, והיום נערכנו באמצעות כוחות סמויים לאוטובוס שלהם שהיה אמור להגיע לעיר העתיקה".

גם ראש עיריית צפת, אילן שוחט, מודע לנושא שמסעיר את התושבים, אבל יחד עם זאת מפגין קור רוח מהול בזעם כבוש. "לעיר צפת מורשת והיסטורי עתיקת יומין", אמר שוחט.

"העיר פותחת את שעריה בפני כל מבקר ותייר המעוניין ללמוד על עברה המפואר, ובמיוחד על סיפור גבורתה ועמידתה האיתנה בקרבות השחרור ב-1948. כל פלסטיני שחושב יכול לחזור לביתו מוזמן לחלום כאוות נפשו. כל התרסה מצדם תתקבל בתגובה נחרצת", סיכם ראש העירייה.
 
לכתבה במעריב
Exit mobile version