גני השעשועים בצפת סובלים מליקויי בטיחות חמורים והזנחה

גני השעשועים בצפת סובלים מליקויי בטיחות חמורים והזנחה ממושכת. למרות התרעות התושבים ודוח חמור של מבקר המדינה, נראה שבעירייה מקפיאים את התיקונים.
 
מזה תקופה ארוכה נמצאים גני השעשועים בצפת במצב תחזוקתי עגום כשהם סובלים מהזנחה חמורה. תושבי העיר התריעו לא פעם בפני העירייה, אך נראה שמלבד פיזור הבטחות על שדרוג המתקנים בכל הגנים, לא באמת פועלים בנושא.

נושא הבטיחות בגני השעשועים תפס את תשומת ליבו גם של מבקר המדינה, והאחרון התייחס לכך בדוח שפרסם לאחרונה, שם כתב: "ביוני 2006 התריעה ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת על היפגעות ילדים רבים בגני משחקים כתוצאה מליקויי בטיחות רבים בהם בשל העדר מערך תחזוקה ברשויות המקומיות. התוצאה המסתמנת היא רושם כללי של הפקרות, מצב קשה ביותר, כאשר גני המשחקים שאינם תקינים מהווים מלכודת מוות וסכנת נפשות לילדים שלנו".

לאחר פרסום הדו"ח הופיעה גם מודעה בעיתונות המקומית מטעם משרד הפנים שעל פיה קיימת סכנה בגני השעשועים בערים צפת וקרית שמונה, והציבור הוזהר שלא לאפשר לילדים קטנים לשחק שם ללא השגחה.

אם לא די בכך, אז קודם לכן, ב-11 בדצמבר 2008, פנה יהושע סיוון מצפת במכתב לעירייה, בו התריע על בעיות בטיחות של גני שעשועים. הוא גם התייחס לגן אחד בדרום העיר באופן ספציפי וכתב: "צילמתי את התמונות הנ"ל לפני יותר מששה שבועות. מדובר בגן שעשועים ב'תחנה הסופית', רחוב אצ"ל. במתקן חסרים כמה לוחות עץ, וגובה החור כ-2 מטר מהקרקע".

 
מביקור שערכנו בגן השעשועים אליו התייחס סיוון במכתבו, עולה כי למרות ההתרעה מצידו, המצב נשאר בעינו והליקויים לא תוקנו. במתקן יש גשר הליכה, אבל חסרים לו שלבי עץ. התוצאה היא שילד יכול לעלות למתקן וליפול מגובה של למעלה ממטר וחצי.

 
"אני בהחלט מבין שלראש העירייה יש הרבה מאוד עבודה לאחר שנים של הזנחה, אבל לגבי דברים שקשורים לבטיחות, אני מצפה שהוא ייתן עדיפות", אמר השבוע סיוון. "פניתי כבר לפני קרוב לחצי שנה, וגם התקשרתי מספר פעמים למוקד 106 בנושא, ולמרות זאת העניין לא טופל. בסך הכול לא מדובר בסיפור יותר מדי מסובך, רק להוסיף כמה קרשים. זה אולי חצי שעה עבודה".

 
ראש העירייה אילן שוחט בתגובה: "מצבם העגום של מתקני השעשועים בצפת ידוע ומוכר לנו. בחודש השני לכניסתי לתפקיד הזמנתי סקר של חבר חיצונית העובדת בכפוף למכון התקנים. לפני כחודש החברה הגישה את הממצאים והן אכן מעידים על המצב הקשה.

"עיריית צפת מתכננת להקצות למעלה ממיליון וחצי שקלים לשיפוץ ושדרוג גני המשחקים בעיר מתקציב 2009. יש כבר כתב כמויות מוכן, פורמט מדידות מוכן, ואנחנו מחכים רק לאישור תקציב המדינה כדי שנוכל לקבל אישור על תקציבי הפיתוח של 2009. אין טעם להיכנס לעבודות שיפוץ נקודתיות, כי אנחנו רוצים להכניס חברה מקצועית שתעבוד על פי התקנים המתחייבים מהחוק. אני מבקש מתושבי צפת, לאור העיכוב באישור תקציב המדינה, להתאזר במעט סבלנות".

לכתבה בmynet.co.il  

Exit mobile version