דיבורים לחוד ומעשים לחוד בעיריית צפת (פרק 1)

ראש עיריית צפת, אילן שוחט, נסע לארה"ב במטרה לגייס כספים וצירף אליו את אשתו. בעירייה מותחים ביקורת על הצטרפות אשתו וטוענים כי הוא לא השיג את מטרות הנסיעה. שוחט מכחיש.
 
אילן שוחט
אילן שוחט
ראש עיריית צפת, אילן שוחט, נסע בשבוע שעבר עם אשתו לארצות הברית במטרה לגייס תרומות לעיר. אבל עוד בזמן שחרש את ארה"ב, כבר נשמעה ביקורת בעירייה על הנסיעה, ובעיקר על העובדה ששוחט בחר לצרף לנסיעה גם את אשתו סיוון. אבל שוחט בוחר להדוף את הביקורת: "הוצאות הנסיעה של סיוון אשתי מומנו מכיסנו הפרטי. לסיוון היה תפקיד חשוב מאוד בנסיעה הזו". כמו כן, טוענים באופוזיציה כי שוחט לא השיג את מטרות הנסיעה – תרומות לבית האבות סוכת שלום.

 
שוחט ואשתו הופיעו בפני קהילות של נוצרים אוונגליסטים בארצות הברית. אלה הם נוצרים שאוהדים מאוד את ישראל, והם התעניינו מאוד לדעת מה קרה בצפת בזמן מלחמת לבנון השנייה. הם התחייבו לתרום לצפת תחנות אוטובוס ממוגנות. מדובר בתחנות אוטובוס דקורטיביות, שהפלוס הגדול שלהן הוא שהן יכולות, במקרה של אזעקה, לשמש כמרחב מוגן מיידי לאנשים שנמצאים ברחוב.

 
"מה שמעניין אותם", אמר שוחט, "זה ביטחון, רווחה ונוער בסיכון. בשלושת התחומים האלה הגענו איתם להבנות שהם יסייעו לצפת. פרט לתחנות הממוגנות הם יסייעו גם בבניית מועדונית, והקשר איתם ייעשה גם באמצעות קרן הידידות של הקהילות הנוצריות עם ישראל".

 
הביקור התרכז בעיקר בעיר ממפיס שם הופיע שוחט בפני 5,000 יהודים בפסטיבל תמיכה בישראל. הוא נפגש עם מנהלי רשת המתנ"סים היהודית, ה-JCC, ונחתמה ברית קהילות תאומות בין הקהילה היהודית של ממפיס לעיר צפת.

 
משם המשיך שוחט לקנטקי לעיר באולין גרין. "נפגשתי שם עם איש עסקים שמעוניין לרכוש מלון בצפת, קיבלנו שם גם תרומה לרכישת 50 מחשבים לנוער בסיכון. בעיר הזו יש בית ספר לאחיות, והם הביעו התעניינות רבה בהקמת בית הספר לרפואה בצפת".

 
החלק האחרון של ביקורו של שוחט היה בניו יורק, שם ביקר במרכז לחקר הקבלה. צפת היא עיר הקבלה, אבל מעט
     
נעשה עד היום כדי לפתח את התחום הזה, שוחט מעוניין ללמוד מהמודל האמריקני, ואולי לאמץ כמה דברים, ולחזק את הקשרים עם אותו מרכז. פרט בניו יורק פועלת גם קרן לפיתוח העיר צפת, ושוחט נפגש עם ראשיה.

 

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, שוקי אוחנה, סבור שעצם הרעיון של נסיעה לחו"ל הוא עניין מבורך, אבל לטענתו שוחט לא הצליח להשיג את הדבר החשוב ביותר שעליו הצהיר לפני נסיעתו כיעד, והוא סיוע לבית האבות סוכת שלום, כאמור. "שוחט מיהר לנסוע לפני שהכין היטב את הקרקע לנסיעה הזו, ולכן מה שהוא השיג זה תחנה ממוגנת, אבל המצב של בית האבות לא השתנה כתוצאה מהנסיעה הזאת". 

Exit mobile version