דיבורים לחוד ומעשים לחוד בעיריית צפת (פרק 2)

לפני שנתיים הבטיח ראש האופוזיציה אילן שוחט לתושבי רחוב לוחמי הגטאות כי אם יבחרו בו לראשות העיר יטפל בשכונתם המוזנחת. חצי שנה אחרי שנבחר, הם עוד מחכים
 
עיריית צפתלפני כמעט שנתיים פנתה בת אל עמרוסי, תושבת צפת המתגוררת ברחוב לוחמי הגטאות, לאילן שוחט, שהיה אז ראש האופוזיציה, והתלוננה בפניו על כך שהעירייה לא השלימה את עבודות הפיתוח ברחוב, וכתוצאה מכך התושבים חיים כבר זמן רב בתוך אתר בנייה. בכתבה שפורסמה ב'ידיעות קרית שמונה' לפני שנתיים, מחתה עמרוסי על המצב. לטענתה, הבטיח לה שוחט כי אם ייבחר לראשות העיר הוא יטפל במצב.

אבל מאז הכתבה עברו שנתיים, שוחט אכן נבחר לראש העירייה, אבל בשטח לא השתנה דבר. "אילן אמר לנו, תבחרו בי ואני אדאג לכם", מחתה השבוע עמרוסי,"עכשיו נראה לי שהוא שכח אותנו".

 
הסיפור כאמור התחיל עוד בתקופת כהונתו של ישי מימון. אז התקבל כסף כחלק מפרויקט שיקום שכונות, והבתים באותו רחוב אכן שופצו, אבל הפיתוח הסביבתי היה אמור להיות משולם מתקציב העירייה. אחרי שהקבלן החל בעבודות, הוא נוכח לדעת שהכספים שהובטחו לו לא משולמים במועדם, והוא החליט לנטוש את הפרויקט. דיירי הרחוב פנו לעירייה, אך כל פניותיהם נענו ריקם. "כשאילן שוחט נבחר", אמרה עמרוסי, "החלטתי לחכות חודשיים. רק לאחר מכן פניתי ללשכתו. אחרי שראיתי שהוא לא חוזר אליי, פניתי שוב ללשכה, והפקידה שם אמרה שהוא ניסה להשיג אותי, אבל לא הייתי זמינה. היא אמרה לי גם שהוא לא חייב לי כלום. הסברתי לה שזה לא לי, אלא לתושבי השכונה. היא התנצלה וביקשה שאצור קשר עם מוקד 106. הגעתי למנהל המוקד אריה גור, הסברתי לו את המצב. עבר חודש מאז, ואף אחד לא בא לראות מה קורה, וכמובן ששום דבר לא נעשה.

 

אילן שוחט
"יכול להיות שאין לעירייה תקציב בשלב זה, אז לפחות שיעשו את מה שנדרש מבחינה בטיחותית, שיביאו איזה טרקטור שיוריד את ערימת העפר שיש בין שני הבניינים, כדי שזקנים לא יפלו פה חס וחלילה וישברו יד או רגל. אני מבינה שאילן שוחט קיבל ירושה לא פשוטה, אבל הוא ידע למה הוא נכנס.

 

הוא לא היה צריך להבטיח לנו שהוא יסדר את זה, אם הוא לא יכול לקיים. זה מצב מאוד לא נעים. בחג הגיעו אלינו אורחים, והדבר הראשון שהם שאלו, זה למה לא מסדרים לנו את המדרכות. גם מבחינה כספית זה בעיה, כי זה משפיע על ערך הדירות שלנו. יש כאן שכן שכבר זמן רב מנסה למכור את הדירה, אבל הוא לא יכול לקבל עליה מחיר מתקבל על הדעת".

 

בתגובה אומר ראש העירייה, אילן שוחט: "המצב ברחוב לוחמי הגטאות ידוע לעירייה. במהלך החודשים האחרונים טיפלנו בנושא, וגם הצלחנו לגייס תקציב של 400,000 שקלים לטובת השלמת העבודות במקום. נכון לעכשיו ביצוע העבודות נדחה בגלל העיכובים באישור תקציב המדינה. כל עוד תקציב המדינה לא אושר בכנסת, כל התקציבים של פרויקטים מיוחדים ברשויות המקומיות, גם כן מעוכבים, ואי אפשר להוציא לפועל עבודות. אנחנו מבקשים מהתושבים להתאזר במעט סבלנות. אני מעריך שהעניינים יבואו על פתרונם בזמן הקרוב".

 לכתבה ב- mynet

Exit mobile version