התינוק הגיע אל בית החולים זיו מסטול ממריחואנה

מקרה נדיר: סם מסוג מריחואנה נתגלה בבדיקות בתינוק שהגיע במצב אפאטי לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו
ליחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו הובא תינוק בן שנה וחצי מאחד הישובים בצפון, ללא הכרה כשהוא סובל ממספר תופעות חריגות: ישנוניות, אפאטיות ואינו יציב בהליכתו.

ד"ר יורי וינר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים אומר, כי התינוק הגיע בליווי אימו לאחר ניסיונות מצד האם להעירו ללא הצלחה. התינוק הועבר למספר בדיקות מקיפות מחשד להרעלה מחומר מסוכן שעלול לגרום לדיכוי מערכת הנשימה, העצבים וההכרה.
לאחר בדיקות שתן שאומתו במעבדות נוספות בארץ ובמעבדה הארצית לרעלים שבתל השומר נמצאו עדויות לסם מסוג מריחואנה בשתן התינוק.
כאמור טופל התינוק במחלקת טיפול נמרץ ילדים שם קיבל טיפול נשימתי ותמיכתי של חמצן ונוזלים ולאחר חמש שעות התעורר ויצא מכלל סכנה.

"זהו מקרה נדיר ברפואה, חומר נרקוטי בכמויות גדולות ולתינוק בגיל צעיר יכול לגרום לדיכוי נשימתי ועד להפסקת נשימה. הורים חייבים להיות ערניים ולהיזהר עם ילדים מכל הגילאים בכל הקשור לחשיפה לחומרים מסוכנים בבית", אומר ד"ר וינר.

ד"ר ישראל עמירב, מומחה למחלות ילדים ולאבחון התעללות פיזית ומינית בילדים במרכז הרפואי זיו, אומר: "לא ברור כיצד הגיע החומר המסוכן לילד, זה אחד המקרים הצעירים ביותר בארץ ובעולם שדווח על הרעלה מסם מריחואנה. ידוע על מקרים בהם הורים נתנו לילדיהם חומרים מסוג זה במטרה להרגיע את התינוק, גם אם זה אינו מקרה כזה וההורים לא נתנו בכוונה את הסם לתינוק הרי מדובר בהזנחה מכיוון שההורים מאפשרים לתינוק להיות בקרבת חומרים מסוכנים".
ד"ר עמירב, העביר המקרה להמשך טיפול לשכת הרווחה והמשטרה בשל חשש להזנחה או התעללות בילדים.

Exit mobile version