הטכניון ובר-אילן יתמודדו במכרז להקמת בית הספר לרפואה בצפת

הטכניון גייס תורמים גדולים בהם איתן ורטהיימר ואלי הורביץ; בבר אילן יגייסו תורמים מארה"ב
אוניברסיטת בר אילן והטכניון בשיתוף אוניברסיטת חיפה, הגישו מועמדות במכרז להקמת בית הספר החדש לרפואה שיוקם בצפת – כך נודע ל-TheMarker. במסגרת המכרז של המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) שנסגר השבוע, הגישה בר אילן הצעה להקמת מסלול ארבע-שנתי לבוגרי תואר ראשון וכן הצעה חלופית להקמת מסלול רגיל בן שש שנים.

הטכניון ואוניברסיטת חיפה הגישו הצעה להקמת מסלול ארבע-שנתי. כיום כבר קיים בטכניון מסלול שש-שנתי ללימודי רפואה. עלות הקמתו הפיסית של בית הספר מוערכת בכ-100 מיליון דולר – לא כולל תשתיות שבאחריות המדינה.

ל-TheMarker נודע גם כי לצורך כך כבר גייסו הטכניון ואוניברסיטת חיפה כמה תורמים גדולים, ובהם איתן ורטהיימר מבעלי ישקר ואלי הורביץ מייסד טבע. בבר אילן מתכוונים לגייס את הכסף מתורמים יהודים מחו"ל.

הזכייה במכרז חשובה ביותר בעבור שני הגופים. אוניברסיטת בר אילן מעוניינת להיכנס למועדון היוקרתי של האוניברסיטאות שיש להן בית ספר לרפואה, ואילו הטכניון מצדו מעוניין לשמור על ההגמוניה שלו בתחום של לימודי הרפואה בצפון.

בית הספר החדש לרפואה, שהוא הראשון שנבנה בישראל זה 30 שנה, מוקם בתוקף החלטת הממשלה, על רקע המחסור הצפוי ברופאים בישראל שעליו הצביעו כמה ועדות שהקים משרד הבריאות. השטח הכולל של המיזם יהיה 3,200 דונם, שמהם יוקצו לבית הספר 800 דונם, ולצדו יוקם מכון מחקר בתחומי הרפואה ומדעי החיים. המיזם צפוי לקדם ולשדרג את בתי החולים באזור, ולהפוך אותם לרשת אזורית של בתי חולים אוניברסיטאיים שיותאמו להוראה אקדמית.

הפעלת בית הספר כרוכה בשדרוג בתי החולים

בית הספר צפוי להכשיר בתחילה 70 רופאים בשנה ובהמשך לצמוח ל-120. למרות שבנייתו צפויה להימשך כמה שנים, המחזור הראשון צפוי להתחיל כבר באוקטובר 2011 במוסדות חלופיים בגליל: מכללת צפת או מכללת תל חי. הפעלת בית הספר כרוכה גם בשדרוג של בתי החולים הנמצאים באזור והכנתם לפעילות אקדמית, בעיקר על ידי הכנת מחלקות רבות להכשרת הסטודנטים.

לצורך השדרוג כבר הקצה משרד האוצר בתקציב משרד הבריאות ל-2010-2009 כ-60 מיליון שקל לצורך השדרוג הפיסי של המחלקות.

בשבוע הבא יערוך המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות כנס בינלאומי בצפת, בהשתתפות נשיא המדינה, שמעון פרס, ובכירי מערכת הבריאות והמל"ג, בו ידונו כיצד צפוי להראות בית הספר החדש.

Exit mobile version