מאבק בצפון: היכן יוקם בית הספר לרפואה?

בלב כנס מעלות שייפתח מחר תעמוד שאלת מיקומו של המוסד היוקרתי. תושבי צפת בטוחים שהם יזכו בכבוד, אך כך גם אנשי מעלות-תרשיחא

שורה ארוכה של שרים, חברי כנסת וראשי רשויות תגיע היום (ג') לכנס מעלות השנתי שיעסוק בשותפות בין יהודים לערבים. בלב הכנס תעמוד שאלה שעליה נאבקים בצפון מזה זמן רב – היכן ימוקם בית הספר החדש לרפואה.

המשרד לפיתוח הנגב והגליל קבע כי בית הספר החדש יוקם בצפת, אך מאז קמו ראשי הישובים בגליל המערבי, ובראשם ראש עיריית מעלות-תרשיחא שלמה בוחבוט, ודרשו לבחון מחדש את ההחלטה.

בוחבוט הציע להקים את בית הספר בעירו והוסיף שהקצה עבורו כבר שטח. סילבן שלום, השר החדש לפיתוח איזורי, הבטיח לאחרונה לבחון את השטח שמציע בוחבוט, על אף שקודמו בתפקיד שמעון פרס אישר כבר את ההקמה בצפת.

ככל שחולפים הימים, הקרב על מיקום בית הספר רק הולך ומתחמם וגם ישובים אחרים בוחרים שטחים חלופיים משל עצמם בכדי להציעם למשרדו של השר שלום.

"ההקמה בצפת תקבור את הפרוייקט"

ראש עיריית צפת אילן שוחט הגיב לנסיונות בזעם: "אני מציע למר בוחבוט להתעסק בענייניו ולהפסיק להפריע לאחד הפרויקטים החשובים ביותר שיעשו בגליל מאז קום המדינה. אני קורא לו להשלים עם העובדה שבית החולים יוקם בצפת". לדברי שוחט, "מדובר בפרויקט ברמה בינלאומית שלא יקדם רק את צפת אלא את הגליל כולו".

שוחט הצר על העובדה שראשי רשויות, בהם בוחבוט מנסים לנגח את הפרויקט. לדבריו, 15 ישובים בגליל המזרחי תומכים בהקמה בצפת.

אביחי בן חיים, דובר אשכול ישובי הגליל המערבי, טען ש"מדובר בפרויקט לאומי דרמטי, אולי אחד המשמעותיים שאי פעם הוקמו בגליל ויש לוודא היטב שהפרויקט יצא לדרך במקום המיטבי ביותר למימושו ויוביל את הגליל כולו לעבר השינוי המיוחל".

לדברי בן חיים, "ההחלטה על הקמתו בצפת היא קבירת הפרויקט. הרוצה בהצלחת הגליל אינו יכול להשאיר את ההחלטה בעינה ועליו לפעול לבחירת מיקום הולם וראוי".

לכתבה במעריב
Exit mobile version