בקשה למבקר: חקור פרשת האשפוז הכפוי בזיו צפת

תנועת אומ"ץ מבקשת ממבקר המדינה לחקור התנהלות המערך הפסיכיאטרי בפרשת אשפוז כפוי של נער בן 13 הנער "שוחרר" בסיוע שופט  אומ"ץ: המועצה לשלום הילד חטאה ליעדיה
תנועת אומ"ץ פנתה (יום ב', 13.7.09) למבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס לחקור את התנהלות המערך הפסיכיאטרי במשרד הבריאות בפרשת אשפוזו הכפוי של נער בן 13. כמו-כן מבקשת אומ"ץ כי תיחקר גם התנהלות בית חולים זיו בצפת בפרשה.

מדובר בפרשה שנחשפה לראשונה ב-News1, אישפוזו של נער בן 13 הסובל מהפרעות נפשיות, בלי הסכמת אימו.

הגבלות על אמו של הנער

אומ"ץ טיפלה לאחרונה בפרשה בעקבות פנייתה של אמו לתנועה. בין השאר התברר, כאמור, כי אישפוז הנער בבית החולים נעשה כפי הנראה בניגוד לדעת אמו. כמו-כן עולה החשד כי היה שימוש שגוי בתרופות ואף הוצאו הגבלות על אימו חד-ההורית כאשר איפשרו לה לראותו רק שעה ביום.

בעקבות פנייה לפסיכיאטר של מחוז הצפון, ד"ר אלי גרינר עלה החשד כי פעולות להארכת האשפוז הכפוי באמצעות בית המשפט, נעשו מאחורי גבו. עוד עולה החשד כי הרופא שטיפל בנער לא פעל כראוי ואף סירב להיעתר לבקשת האם להעבירו למוסד רפואי אחר.

דרושה רוויזיה

עוד טוענת אומ"ץ כי בדיון בבית משפט (א') הורה בית המשפט על שחרור הנער בתנאים מסויימים. השופט משה עמית הצביע על עמימות בחוק אשר עלולה להביא למסקנה כי כל קטין בסכנת חיים הוא בבחינת ילד נזקק. הוא המליץ לתקן את הוראות החוק כדי שתהיינה ברורות.

אומ"ץ מציינת כי פנתה בין היתר גם למועצה לשלום הילד לטפל בפרשה חמורה זו אך לא נענתה. בכך, לטענת התנועה, חטאה המועצה ליעדיה.

בתנועה החליטו להעניק לד"ר גרינר עיטור כבוד מיוחד, במסגרת אירוע הענקת אות אומ"ץ לשנת 2009 , הן בשל טיפולו המקצועי המסור בפרשת אשפוזו של הנער והן בשל פעילותו הכללית למען זכויותיהם של חולי הנפש במדינה והבטחת שלומם.

Exit mobile version