צפת במקום הרביעי בסקר תיירות פנים

סקר שערכה התאחדות המלונות בירושלים באמצעות מכון מותגים, מעלה (יום ד', 18.11.09) כי העיר האטרקטיבית ביותר בעיני ישראלים לחופשה בישראל הינה ירושלים עם 59% מהנשאלים.

במקום השני דורגה תל אביב עם 22%, טבריה – עם 6%, צפת – עם 4% ונהריה – עם 2%. העיר אילת לא נכללה באפשרויות הסקר.

בסקר בולטת התופעה כי יותר נשים (25%) מאשר גברים (17%) מסרו שהעיר תל אביב הינה האטרקטיבית ביותר לנופש, ולעומת זאת בני 55 ומעלה (כ-65% מתוכם) ציינו שהעיר ירושלים הינה האטרקטיבית ביותר לתיירות בישראל.

בשאלה "מהו הדבר החשוב ביותר לישראלים בבחירת מלון בחופשה?" ציינו 40% את רמת שירות המלון, 21% ציינו שירותים נוספים שהמלון מספק כגון בריכה, ספא, מכון כושר וכדומה, 13% ציינו את דירוג המלון, 11% את גודל החדרים ועיצובם, 7% את המסעדות ורמת הגסטרונומיה, ו-8% לא ידעו לציין מהו הדבר החשוב ביותר לבחירת בית מלון.

גם כאן, נרשמה בולטות מעניינת בקרב שיעור הנשים (14.5%) לעומת הגברים (7.6%) אשר ציינו שהשיקול החשוב ביותר הוא גודל החדרים. לעומת זאת, לגברים (23%) יותר מנשים (19%) חשובים השירותים הנוספים שהמלון מספק: בריכה, ספא וכולי. בחלוקה גיאוגרפית, לתושבי חיפה והצפון הכי חשוב דירוג המלון (23.5%), לעומת רק 7.6% מתושבי ירושלים שציינו את חשיבות הפרמטר הנ"ל, ו-12.7% מתושבי תל אביב וגוש דן שציינו אותו במקום הראשון.

לשאלה מהו הדבר המרכזי ביותר עבורו יזמינו הישראלים חופשה בירושלים ציינו 36% את האווירה בעיר, 30% ציינו את האתרים הדתיים וההיסטוריים, 12% ציינו את התרבות, המופעים, הירידים והפסטיבלים, 4% ציינו את המוזיאונים, ו-18% אמרו כי אין עדיפות מיוחדת בבחירת חופשה בעיר ירושלים.

יותר נשים (40%) לעומת גברים (32%) ציינו שהפרמטר לבחירת חופשה בירושלים הינו האווירה המיוחדת בעיר. גברים (32.5%) לעומת נשים (27%) ציינו שהדבר המרכזי ביותר עבורם בירושלים הינם האתרים הדתיים וההיסטוריים. בנושא המוזיאונים בעיר – 4.4% מהגברים ציינו שזה הדבר המרכזי עבורם בעיר ירושלים, לעומת 3% בקרב הנשים. את האווירה המיוחדת בעיר ירושלים אוהבים במיוחד תושבי אזור השרון – 50% לעומת 29% מתושבי הצפון וחיפה, ו-37.6% מתושבי תל אביב והמרכז.

אריאל רוטשטיין, מנכ"ל התאחדות המלונות בירושלים, ציין שהתאחדות המלונות בירושלים, יחד עם עיריית ירושלים ומשרד התיירות, פועלים לקדם את התיירות המקומית למלונות העיר. "התאחדות המלונות רואה בתייר הישראלי המגיע לשהות במלונות העיר, באותו אופן שרואה את התייר שמגיע ממדינות זרות ופועלת להנעים את זמנו של האורח במלון ובתוכן שהעיר מעניקה. אנו מקווים שהתיירות הישראלית לעיר תלך ותגבר בכל עונות השנה ולשהות במלונות המקסימים שאנחנו מציעים", אמר.

Exit mobile version