יותר חתולים יסורסו בצפת

מבצע ארצי לתמיכה בעיקור 16 אלף חתולי רחוב משרדי האוצר והחקלאות הגדילו מימון התוכנית מ-2 מיליון שקלים ל-3.25

משרדי האוצר והחקלאות הגדילו את התקציב המיועד למבצע הארצי לעיקור חתולי רחוב, מ-2 מיליון שקלים ל-3.25 מיליון. התוכנית נועדה לסייע לרשויות המקומיות לממן עיקור וסירוס של כ-16,250 חתולי רחוב.

65 רשויות הגישו בקשה להשתתף במבצע במסגרת קול קורא שהפיץ משרד החקלאות. 16 הרשויות שזכו לניקוד הגבוה ביותר, ויזכו לסיוע הממשלתי בהתאם לבקשתן הן: בני ברק, קריית מלאכי, עכו, לוד, מועצה אזורית גלבוע, טבריה, אור יהודה, מועצה אזורית באר טוביה, ראשון לציון, באר שבע, כרמיאל, אשקלון, צפת, אופקים, אילת ונצרת עילית. 14 רשויות נוספות שזכו בניקוד נמוך יותר וזהה זו לזו, יוכלו להשתתף ולקבל כל אחת סכום המכסה חלקית את בקשתן.

שר החקלאות, שלום שמחון, שיזם את התוכנית, אמר כי זהו צעד ראשון בהתמודדות עם סוגיית חתולי הרחוב, שיצאה משליטה בשנים האחרונות. "כתוצאה מריבוי המאכילים, ומהיצע המזון ברחובות, התרבו חתולי הרחוב בצורה משמעותית. מצד אחד מדובר בבעיית צער בעלי חיים קשה, שכן חיי הרחוב גורמים לחתולים סבל רב. מצד שני, במקרים רבים מהווים החתולים מפגע סביבתי, עילה לסכסוכים בין שכנים, וסכנה בריאותית במפעלי מזון, מוסדות שונים ובתי חולים. על-אף העובדה שעיקור הוא הדרך ההומנית לצמצום מספרם של חתולי הרחוב, הרי שמאמצי הרשויות לעקר ולסרס את חתולי הרחוב לא השיגו את התוצאות המקוות. המבצע הנוכחי הוא שלב ראשון במאמץ ממשלתי לסייע לרשויות להתמודד על העניין. בחודשים הקרובים נבחן כיצד התנהל המבצע, ובכוונתנו לסייע לרשויות גם בהקמת מרפאות לעיקור וסירוס, שישמשו אותן שנים רבות", דברי שמחון.

ד"ר דגנית בן דב, הממונה על צער בעלי חיים במשרד החקלאות, הסבירה כי ייחודה של התוכנית בכך שהיא מבטיחה שהרשויות יעקרו יותר חתולים ממה שנהגו לעקר עד כה, וכי המדינה תממן רק את הכמות הנוספת לזו שעיקרו הרשויות ממילא מדי שנה. הניקוד ניתן בהתאם להתחייבות שלקחה על עצמה הרשות – לעקר 200, 400, 600 או 800 חתולים בנוסף לכמות שעיקרה בממוצע בארבע השנים האחרונות. ניקוד נוסף ניתן בהתאם למצב הסוציו-אקונומי של הרשות, במטרה לסייע לרשויות המתקשות בימים כתיקונם לממן עיקור של חתולי רחוב, בשל קשיים תקציביים.

Exit mobile version