תגובת עיריית צפת למתקפה של גורמי אופוזיציה נגדה

להלן תגובתה של עיריית צפת כלשונה, לשורה של פרסומים, שהופיעו בכלי התקשורת השונים :

"בעניין פרסום על תקציבים שיוקצו על ידי שרת התרבות והספורט לימור ליבנת ועוד נושאים:
ברור לכול ילד בגן, כי לא ניתן להעביר שקל לרשות מקומית – תהיה הרשות המקומית המפיונרית ביותר – ללא פנייה מסודרת מצד הרשות המקומית והעומד בראשה. מי שפנה וגייס כספים זה רק ראש העיר, אילן שוחט, ואלה עובדות, שממש לא ניתן להתווכח עליהן.

עיריית צפת לדעתנו ולדעת רבים וטובים בושה לפרסם דברי הבל כאלה. זה פשוט זלזול בשרי ממשלת ישראל, כאילו הם פועלים במחתרת ומעבירים כסף דרך חברי מועצה. זה ממש לא רציני ולא אפשרי, ששר כזה או אחר אישר כסף לעיר – כול עיר במדינת ישראל – מבלי שראש הרשות מעורב בהליך. זה לא יכול להיעשות במינהל תקין. ברור לכולם כי השרה לבנת (לה מיוחסת העברה של כסף), כמו כול שרי הממשלה האחרים, עובדים מול ראש הרשות, מתאמים איתו מהלכים רואים בו ידיד אמיתי או לא ידיד אמיתי, אבל אין לזה קשר להתנהלות מול עיר. הם מחוייבים לעבוד מול ראש עיר, כי החוק מחייב אותם ויש לכול תקציב קריטריונים. אם שר כזה או אחר נפגש עם חברים, כאלה או אחרים, זה לא אומר שהוא מחלק כסף דרכם לרשות. הוא נפגש איתם יותר מטעמי נימוס ולא לשום צורכי עבודה. שום חבר מועצה גם אם יהיה בעל תפקיד הבכיר ביותר, אפילו מ"מ ראש עיר, לא קובע סדר יום בשום רשות מקומית וכל פרסומים בעניין הם אחיזת עניים.

כך שברור כי כול הפרסומים האחרונים, המיוחסים לחבר מועצה כזה או אחר, כמו הטבות מס – אם יהיו או לא יהיו – שיפוצים בבית אלון, במוזיאון המאירי או בניית מגרשי ספורט בצפת, מטופלים חודשים ארוכים על ידי אנשי המקצוע בעירייה ואין לשוקי אוחנה יד ורגל בעניין, מלבד ניסיון לתפוס טרמפ על מהלך שקוצר הצלחה.

גם עניין העלאה או קיצוץ הארנונה הם שוב זריית חול בעיני התושבים. תאמינו כי אם היה ניתן לבטל כליל את תשלום הארנונה, שוחט וכול חבריו ראשי הערים היו עושים זאת ראשונים. מדובר בתקנה של משרד הפנים, ששום רשות לא יכולה לדחות אותה, אחרת לא תקבל תקציב.

ממש קל ופשוט לצאת בהצהרות חסרות בסיס, חסרות הגיון וחסרות אחריות. כולם מלינים בצפת למשל, על העומס באגף מהנדס העיר. ראש העיר עושה מהלך, שהוא ייעול אמיתי, מביא חברה חיצונית שתעבוד על פי אחוזים מכול פרויקט. מה רע? גם על זה יש טענות.

מפגעים, גני משחקים, מה לא פורסם בעניין? יש תקציב, יוצאים לדרך, גויס הכסף. פתאום ישי מימון גייס את הכסף, פתאום העיתון שכל כך השמיץ את מימון, מגלה שהוא גייס, פתאום שוקי אוחנה, שטען כי מימון כישלון, מתגנדר בנוצות לא לו. שכחתם מה פורסם בעניין לפני הבחירות?
מערב פרוע בעיר העתיקה? זה התחיל היום? מי מיישם צווי הריסה? צווי הפסקה? מי ביצע לראשונה צווי הריסה?

לסיכום, לשקר בפוליטיקה, זה נראה אולי טבעי, אבל לפחות לא ללכת נגד עובדות ברורות וחד משמעיות, שגם עיוור רואה אותם. זכותו של כל אדם לפרסם את מעשיו, גם המדומיינים, אבל לפחות להיצמד לאמת והאמת היא אחת – צפת על דרך המלך וזה נראה בכול פינה בעיר. ברור כי הדבר הוא לצנינים בעיני חלק מהפוליטיקאים, שכן מצב זה מרחיק אותם מהחלום".

Exit mobile version