אפריקה יצאה – חסון־אדרי־חדיף נכנסים

משה חדיף מצפתמשה חדיף מצפת ומשקיעים פרטיים מעפולה ומצפון הארץ נכנסים בנעלי אפריקה-ישראל  רכשו את חלקה בכ-14 מיליון שקל  יבנו 560 דירות בעפולה
מימוש נוסף של אפריקה-ישראל, המחפשת מזומנים בכל פינה: הקבוצה מכרה את חלקה, 50%, במתחם "מרחביה" בעיר עפולה, בכ-14 מיליון שקל. הקונים הם חברת חסון (50% מחלקה של אפריקה) והיזמים גבי אדרי, משה חדיף ודורון פרומוביץ (50% הנותרים).
קבוצת אדרי-חדיף-פרומוביץ הייתה קודם לכן בעלת 50% במתחם, ועתה יגדל חלקה ל-75%. היזם החדש בפרויקט הוא חברת חסון, בשליטת האחים מרדכי ושלום חסון, שתהיה בעלת 25%.
היזמים יבנו במתחם 350 דירות וכ-250 קוטג'ים. הדירות ייבנו בבניינים בני שלוש קומות, שש דירות, כשלכל דירה יוצמדו גינה, גג או מרפסת. הקרקע היא בבעלות מינהל מקרקעי ישראל, ודרושה הסכמתו הפורמלית להעברת הבעלות על חלקה של אפריקה-ישראל.
  עסקה כושלת של אפריקה בעפולה
אדרי-חדיף, יחד עם אפריקה-ישראל, קנו את הקרקע באמצע 2003 מקיבוץ מרחביה [בעסקה שפורסמה אז בלעדית על-ידי הח"מ בעת שעבד ב"גלובס"]. המתחם נמצא על גבול עפולה-מרחביה. הם שילמו 7 מיליון דולר, שהיו אז כ-30 מיליון שקל (לפי שער של 4.31 שקל לדולר). אפריקה-ישראל שילמה אז כ-15 מיליון שקל, ומוכרת את חלקה ב-14 מיליון שקל. אם להוסיף הוצאות קנייה ומכירה והוצאות מימון, נראה שאפריקה-ישראל הפסידה, ריאלית, מיליוני שקלים על העסקה הכושלת, מבחינתה.
ארבעה שותפים, ארבעה סיפורים עסקיים
לארבעת השותפים החדשים במתחם מרחביה, כל אחד 25%, ארבעה סיפורים עסקיים:
* גבריאל (גבי) אדרי הוא בעל השליטה בחברת אדריאל. החברה היא בעלת 7,200 מ"ר בדיזנגוף סנטר בתל אביב, וכן בעלת מרכזים מסחריים ביקנעם ובקריית שמונה, מגרשים בטבריה ושורת סופרמרקטים בצפון הארץ.
* משה חדיף מצפת הוא גדול הקבלנים הפרטיים בעיר זו ובאיזור. בעבר בנה גם דירות יוקרה בצפון תל אביב. אדרי וחדיף רכשו בעבר, במשותף, מתחם בעפולה, לבניית פאואר סנטר.
* דורון פרומוביץ הוא בעל נגריית "ארזים" במושב הגלילי דלתון. בעת מלחמת לבנון השנייה היה בין אנשי העסקים שדיווחו והדגימו את הפגיעה בעסקיהם.
* חסון היא חברה ציבורית, ש-85% ממניותיה בידי האחים מרדכי ושלום חסון מעפולה. לחברה פעילות מגוונת: חברה-בת גדולה לסחר, בעיקר בתשתית לבנייה. היא בונה למגורים בעפולה, בעלת מגרש במזרח נתניה, ושותפה בפרויקט מוצלח ורווחי(!) לבניית 340 דירות בורשה שבפולין, שכמעט כל דירותיו נמכרו. מחזור החברה בינואר-ספטמבר הגיע לכ-200 מיליון שקל.

Exit mobile version