קבוצת נשים תקדם את התיירות האתנית באזור צפת, חצור וראש פינה

כ-30 נשים בצפת, חצור וראש פינה נפגשות מזה כחודש ומחפשות דרכים לחזק את התיירות האתנית באזור תוך שימוש בכישורים וסגולות שניחנו בהן: בישול, ציור, ניגון ושירה. הפריפריה אינה מרחמת על תושביה, על אחת כמה וכמה אם את אישה, אימא, לא בהכרח בעלת השכלה אקדמית, לא בהכרח צעירה, אולי קיבוצניקית שמחפשת את מזלה מחוץ לחממה המפורקת, או אולי חוזרת בתשובה שמבינה שרוחניות לא מייצרת לחם.

לא רק שהפריפריה לא מספקת די הזדמנויות תעסוקתיות לנשים אלו – פעמים רבות הזדמנויות תעסוקתיות קונוונציונאליות כלל אינן התשובה…

כאן נרתמה שותפות 2000 של הסוכנות היהודית באזור, ויחד עם קהילת פאלם ביץ' פלורידה הקימה את תכנית התיירות האתנית – פרויקט שבשותפויות אחרות בארץ כבר הבשיל לקואופרטיב ולעסק משגשג ומניב פרנסה ועניין לעשרות נשים. הן מבשלות יחד, חוקרות את שורשיהן וחוגגות מסורות מבית סבתא ואמא, יוצרות ומוכרות את פרי ידיהן ויצירותיהן בשווקים ופסטיבלים, ואפילו מטיילות בעולם ומקדמות שם את עסקיהן.

בתמונה, קבוצת נשים צפתיות שבישלו והפיקו אירוח של שר החקלאות שלום שמחון ומשלחתו באווירה כפרית תחת גפנים ביקב גלילי… כמה קסום מזה כבר יכול להיות…?

לאחר מפגשים ספורים בהנחייתן המסורה של סמדר וסלעית (לא פעם מונעות מתקווה וחלום ומעט מאוד אמונה) ההתרגשות הייתה גדולה לאור ההצלחה הכבירה… לא מעט סרטי קולנוע יצרו "מטעמים" (תרתי משמע) מסצנות נשיות במטבח ספרדי, אמריקאי או אחר, אך אף סצנה ואף סרט לא מתקרבים להנצחה של מה שמתרחש בין הנשים הגליליות הללו בתכנית הבישול האתני…

Exit mobile version