חיסכון והתייעלות בעיריית צפת

במשך שנים מחויבת עיריית צפת בתשלומי מים וחשמל בהיקף של מאות אלפי שקלים על פי הערכות של תאגיד "פלג הגליל" ושל חברת חשמל.

בחלק מהמקרים מדובר באתרים שכלל לא שייכים לעירייה או שהכניסה להם מוגבלת בשעות בכמה מהמקרים שעוני המים היו קבורים באדמה וקוראי המונים פעלו על פי הערכה בלבד.
ראש עירית צפת אילן שוחט מינה לפני פחות משנה את שלמה סבג כממונה בהתנדבות על ייעול וחסכון הוצאות העירייה וזה כעבור זמן קצר הדהים בגילויים שחשף בפני ראש העיר וחברי מועצת העיר על היקף הבזבוז בהוצאות העירייה.

"מדובר בשעוני מים לגינון שכלל לא היו בשימוש וחויבו בעשרות אלפי שקלים בשנה, בגני ילדים שבהם שולם חשמל בהיקף של 5000 שקלים כאשר בפועל צריכת החשמל לא עלתה על 500 שקלים, בתי ספר שחויבו בעשרים אלף שקלים כאשר בפועל הצריכה הממוצעת לא עלתה על 5000 שקלים.

"חלק משעוני המים שפורקו במסגרת הפרויקט חויבו בסך כללי של 40 אלף שקל על פי הערכות כאשר כלל לא נרשמה בהם צריכה מדובר בשעוני מים לגינון שלא היו בשימוש כלל מזה מספר שנים בשל איסור השקיה" מספר סבג, בשעונים למחסנים ואזורי תעשיה שהיו בעבר בשימוש העירייה ושנים אין בהם פעילות.

סיכומים ראשונים של פרויקט החיסכון מדברים על הקטנת חיובי מים וחשמל לעיריית צפת מחמש מאות אלף שקל לחודשיים למאה עשרים אלף שקל.

"הייתה הזנחה בכול מה שקשור לצנרת החלולה הרקובה והישנה בבתי הספר ובמוסדות העירייה, אף אחד לא הרגיש את ההוצאה בכיסו ואולי גם לא ידע על היקפה כי החשבונות מגיעים לגזברות העירייה ולכן אולי הייתה התעלמות מהיקף הצריכה הגבוהה הנושא בה אל פתרונו באמצעות עובד העירייה פרוספר אלחדד שנרתם למשימה ותיקן עשרות נזילות ופיצוצים שאף הם תרמו להקטנת ההוצאה" מוסיף סבג.

יצוין ,כי תאגיד המים והביוב  "פלג הגליל " פועל מאז שנת 2008 ומחייב את העירייה על כלל הוצאות המים והביוב כאשר קודם לכן העירייה גבתה את הכספים בעצמה וכמובן שלא חייבה את עצמה על הוצאותיה המופרזות ואולי גם לא נבדקו מוני המים של העירייה כלל. כעת, מתקיים משא ומתן בין עיריית צפת לתאגיד המים ולחברת החשמל להיקף הזיכויים שיתנו לעירייה בעקבות  הפרויקט.

ראש עירית צפת אילן שוחט אמר כי שלמה סבג הוכיח עבודה מקצועית עבר בית ספר בית ספר גן גן והקטין הוצאות בהיקפים שלא חלמנו עליהם, בכך אומר ראש העיר לא הסתיימה המלכה כעת מתקינים בבתי ספר וגנים חיישנים שיכבו חשמל ומיזוג עם יציאת התלמידים. חיישנים יותקנו גם על עמודי תאורה דבר שיביא לחסכון נוסף אנחנו בתחילת הדרך אבל כול שקל מיותר יחסך" אומר שוחט.

Exit mobile version