השבתת מחאה במכללה האקדמית צפת

בעקבות גל מעשי האלימות שפוקד את המדינה החליטו סטודנטים מרחבי הארץ על השבתת מחאה בשורת מוסדות אקדמיים, ביום רביעי הקרוב. באוניברסיטאות תל אביב וחיפה, בטכניון ובמכללה האקדמית צפת יופסקו הלימודים לטובת עצרות בהן יקראו לשרים לפעול. "עלינו להראות שהרוב השפוי לא נותן לאלימות להשתלט".

לראשונה זה שנים הסטודנטים מארגנים שביתה נגד נושא חברתי שלא קשור לאקדמיה. ביום רביעי הקרוב יושבתו לזמן מוגבל הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, הטכניון והמכללה האקדמית צפת במחאה על מקרי האלימות הקשים שפקדו לאחרונה את המדינה. "אני מקווה שמדובר בצעד ראשון של התעוררות הסטודנטים מהאדישות, ונקיטת עמדה ביחס למה שקורה בחברה", אמר יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית צפת נתנאל חסידים.

במסגרת המחאה יופסקו הלימודים למשך שעה, במהלכה יתקיימו בקמפוסים עצרות מחאה בהן יקראו הסטודנטים לממשלה להגביר את המאבק באלימות ולהקצות עוד משאבים לחינוך ורווחה. ההשבתה, שזכתה לברכה ולתמיכה של הנהלת האוניברסיטאות, החלה כיוזמה של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, אך צברה תאוצה והפכה למחאה סטודנטיאלית ארצית.

מדובר בהתארגנות לא שגרתית, שכן הסטודנטים נוהגים לצאת למחאות בנושאים הקשורים בדרך כלל לאקדמיה בלבד, ובנוגע לגובה שכר הלימוד בפרט. שחר בוצר, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב שיזם את המחאה, אמר: "לא קל להפסיק את הלימודים על נושא שאינו קשור ישירות לסטודנטים ולמערכת ההשכלה הגבוהה. אני מעריך את ראשי האגודות שהצטרפו למחאה".
"מקרי האלימות נוגעים לכל חלקי החברה"

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, רועי בן שלוש, הוסיף כי הוא רואה חשיבות עליונה בכך שסטודנטים יעצרו את שגרת לימודיהם ויעבירו מסר לפיו אי אפשר לעבור לסדר היום על מקרי האלימות הקשים. "אנו קוראים לשאר האגודות בארץ להצטרף אלינו ולהראות שהרוב
השפוי במדינה לא נותן לאלימות להשתלט על החיים שלנו", אמר.

נתנאל חסידים יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית צפת הוסיף כי "הפיכת המחאה לארצית מראה עד כמה מקרי האלימות נוגעים לכל חלקי החברה הישראלית".

ביום שישי האחרון פורסם במעריב סקר של חברת טלסקר ממנו עלה כי החברה הישראלית ממשיכה להידרדר במדרון האלימות.

54 אחוז מהנסקרים משוכנעים שהחברה הישראלית אלימה יותר היום מבעבר, וכ‭40-‬ אחוזים נתקלו בעצמם במקרי אלימות בין בני נוער. 22 אחוזים נוספים היו עדים לאלימות כלפי ילדים. הסקר בוצע על ידי חברת TNS טלסקר באמצעות מדגם בן 500 איש המייצג את האוכלוסייה היהודית בגילאי 18 ומעלה. סטיית התקן המקסימלית היא 4.4%.

Exit mobile version