אש זרה הוצתה בברסלב צפת

למעלה משנה עוברים חסידי ברסלב, המשתייכים לצאן מרעיתו של הגר"א קעניג בצפת מסע של טרור ואיומים, בעקבות הדחתם של חברים מהקהילה,  לאחר שהסכסוך עבר לאלימות קשה, הם החליטו להגיב.

סכסוך בין קבוצות של חסידי ברסלב בעיר צפת, גורר עימותים אלימים, בעיקר מצד אחד, כשהצד השני המונהג על ידי הגר"א קעניג, מעדיפים להיות מהשומעים חרפתם ואינם משיבים.

הבוקר (א') הגיעה הפרשה, למעשי פלילים, כשרכבי הקבוצה הנרדפת, ניזוקו, ובמקום נכתבו קריאות גנאי נגד רבם הנערץ.
גם על רכבו של יו"ר 'איחוד הצלה' באזור הצפון כולו, לא חסו הפורעים. הם חתכו וקרעו את צמיגיו, עד שהוציאו את רכב הכונן – המשמש להצלת חיים, מכלל שימוש.

הסכסוך החל, כשקהילת ברסלב החליטה להדיח מספר חברים מחבורתם בקהילה. האנשים שהודחו, נתפסו כשהם סוחרים בחומרים אסורים, וחלקם עשו מעשים חמורים שאין הנייר סובל. ובחור נוסף, נחקר במשטרה על אלימות במשפחה, בצורה החמורה ביותר.

החברים המודחים החלו במסע נקם הזוי, שעיקרו תלונות באמצעי התקשורת על מעשים מגונים שנעשים כביכול בתלמוד התורה של ברסלב, ופעולות נקם נוספות, שלא עולות בקנה אחד, עם ערכי תורה ומצוות.

הקבוצה אף שלחה 'חומרים' לאמצעי התקשורת ולמשרדי ממשלה, על מעשים שנעשים בתלמוד תורה, אך כל הבדיקות שנעשו על ידי משרד החינוך, ואף אמצעי התקשורת שעטים על סיפורים מעין אלו כמוצאי שלל רב, נבדקו, ונמצאו חסרי שחר.

מסע הנקמה כלל גם אלימות פיזית. בשמחת בית השואבה שנערכה במוסדות ברסלב, 'חטפו' החוגגים אבנים באמצע הריקודים, כשלכולם ברור יד מי במעל.

לאורך כל התקופה ביקש הרב קעניג מצאן מרעיתו, לנהוג באיפוק. הוא שב וקרא לתלמידיו כי בזכות ההבלגה על המעשים הנלוזים של הקבוצה הרעשנית, יזכו לטוב בזה ובבא.

אלא שהיום, בעקבות עליית הרף של אותה כנופייה, והנזק הכבד לרכוש, הוזעקה המשטרה למקום. במשך שעות ארוכות עמלו החוקרים בראשות מפקד משטרת צפת רב פקד רן אופיר, על הממצאים בזירה, ובקהילה מקווים, כי המשטרה תצליח בקרוב לשים את ידיה על הפורעים, מה שיביא אולי סוף סוף, את קץ מסע ההתנכלות.

לכתבה באתר חדרי חרדים

Exit mobile version