מחר: ההכרעה לגבי בית הספר לרפואה בצפון

המועצה להשכלה גבוהה תחליט אם היא מקבלת את המלצת הוועדה להטיל את פתיחת ביה"ס על אוניברסיטת בר-אילן. האוניברסיטה והטכניון: מדובר בהחלטה תמוהה.

מחר (ג') תכריע המועצה להשכלה גבוהה בעניין בית ספר לרפואה בצפת. כפי שפורסם, בעקבות ההמלצה  של ועדה שהמועצה להשכלה גבוהה מינתה, פנה ראש העיר, יונה יהב, לשר החינוך, גדעון סער, בבקשה לדחות את ההמלצה.

שר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה, גדעון סער, יביא לאישור המועצה להשכלה גבוהה בישיבתה הקרובה את הקמת בית ספר לרפואה חדש בגליל, שבהתאם להחלטת ממשלת ישראל, צפוי לקום בשטח המוניציפלי של העיר צפת.

"ההחלטה להדיר את רגליהם של שני המוסדות האקדמיים המובילים בצפון מהגליל היא תמוהה ובלתי סבירה בעליל", אמרו גורמים בכירים באוניברסיטת חיפה ובטכניון בעקבות המלצת הוועדה שמינתה המועצה להשכלה גבוהה להטיל על אוניברסיטת בר-אילן להקים את בית הספר החדש לרפואה בגליל.

לטענת האוניברסיטה והטכניון, "כל אחד מתושבי הצפון חייב להבין את משמעות ההחלטה. זהו עוד נדבך בתפיסת העולם הרואה את מדינת ישראל כ'מדינת תל אביב', תוך התעלמות ממה שנמצא צפונה להרצליה", אמרו הגורמים הבכירים.

לסיכום הוסיפו הגורמים באוניברסיטה ובטכניון: "היינו רגועים אילו ידענו כי ההצעה הזוכה תוכל להתגשם, אבל כאוניברסיטה שהצפון יקר לליבנו, אנו מתריעים מפני הפגיעה הקשה שעלולה להיות באיכות הלימודים ובקידום הגליל".

Exit mobile version