לראשונה בעולם ובישראל: משאבת אינסולין המתקשרת עם הסנסור

במרכז הרפואי זיו בצפת חוברו ילדים הלוקים בסוכרת נעורים למשאבת אינסולין "פארדיים Veo" מתוצרת מדטרוניק טכנולוגיה חדשנית ראשונה מסוגה בעולם בדרך ללבלב המלאכותי

לראשונה בעולם ובישראל: משאבת אינסולין המתקשרת עם הסנסור לקריאה רציפה של ערכי הסוכר בדם ומפסיקה אוטומטית הזלפת האינסולין כתגובה לירידת ערכי סוכר (היפוגליקמיה).

ילדים חולי סוכרת נעורים המטופלים במרכז לסוכרת נעורים במרכז הרפואי זיו בצפת, חוברו ראשונים בישראל למשאבת האינסולין פארדיים Veo, הראשונה מסוגה בעולם המפסיקה אוטומטית את הזלפת האינסולין כתגובה לערכי סוכר נמוכים (היפוגליקמיה).
משאבת האינסולין פארדיים veo מתוצרת מדטרוניק המשווקת על ידי אגנטק, מהווה בשורה ופריצת דרך בטיפול בחולי סוכרת נעורים בישראל ובעולם. למשאבה יש מנגנון ייחודי המבוסס על טכנולוגיה חדשנית המספק הגנה נוספת נגד הסכנות הנלוות לאירועי היפוגליקמיה. לראשונה בעולם יש משאבת אינסולין המתקשרת עם הסנסור לקריאה רציפה של ערכי הסוכר בדם, ומפסיקה אוטומטית את הזלפת האינסולין כתגובה לערכי סוכר שירדו מתחת לסף המינימלי שנקבע על ידי הרופא. המשאבה החדשנית הינה צעד משמעותי בדרך לפיתוח לבלב מלאכותי ובכל הקשור לטיפול בסוכרת.

ד"ר אורנה דלי גוטפריד, מנהלת המרכז לסוכרת נעורים במרכז הרפואי זיו שמחה שהילדים מהמרפאה בגליל הם שחוברו ראשונים למערכת ויוכלו ליהנות ממנה. ד"ר דלי גוטפריד אומרת כי המשאבה החדשה הינה התקדמות משמעותית לקראת פיתוח לבלב מלאכותי ומהווה קרן אור חדשה לטיפול במקרים של התקפי היפוגליקמיה העלולים לגרום לאיבוד הכרה ואף למוות.
סווטה סחרוב, אימו של איתי סחרוב (בן 6 וחצי) מהיישוב רקפת, שחובר למערכת החדשה, אמרה כי המשאבה החדשה תשפר את איכות החיים של החולים ובני משפחותיהם בצורה משמעותית והיא שמחה מאוד שבנה הוא בין הראשונים שחוברו.

משאבת פארדיים Veo בעלת מנגנון ייחודי, גם מפעילה אזעקה במקרה של ירידת ערכי הסוכר בדם, ועל צג המשאבה נרשם במקרה כזה "אני חולה סוכרת, קרא לעזרה".

פארדיים Veo מורכבת ממשאבת אינסולין עם מערכת לקריאת סוכר רציפה המורכבת מסנסור ומשדר. המטופל רואה את קריאות הסוכר על גבי צג המשאבה ויכול להגיב בהתאם. אולם אם המידע המועבר מהסנסור מראה כי רמות הסוכר של המטופל ירדו מתחת לסף המינימאלי שהוגדר, המשאבה מתריעה למטופל בצפצוף. במידה והמטופל אינו מגיב להתרעה, המשאבה משהה אוטומטית את הזלפת האינסולין לפרק זמן של עד שעתיים. מנגנון אוטומטי זה ממתן בפני אירועי היפוגליקמיה מסוכנים המופיעים לעיתים קרובות בסוכרת מסוג 1.

Exit mobile version