שירת הבקשות השבת בדרום שבת הבאה בכנען

"דרבי" זה אולי מושג ספורטיבי אולם מסתבר שהוא קיים גם בשירת הבקשות.
השבת פרשת "בשלח" הידועה בשמה גם שבת "שירה", תתארח שירת הבקשות המרכזית בבית הכנסת ע"ש "רבי סאסי" שהוקם לזכר כ"ב ילדי צפת שנרצחו במעלות.

כולם מוזמנים לבית הכנסת בשכונה הדרומית של צפת לשבת שירה ופיוט מיוחדת ומענגת כהצדעה לחזן ורב בית הכנסת הרב אשר חדד ממייסדי השירה והפיוט בצפת לרגל נישואי בנו נהוראי. לשבת הוזמנו טובי הפייטנים ובראשם החזן הירושלמי שמואל חדד.
השירה תחל בשעה שמונה לאחר סעודת ליל שבת בהיכל בית הכנסת .

גבאי בית הכנסת עזיזי בן עטיה ברך על היוזמה ואמר כי מאז מונה הרב אשר כרב וחזן בית הכנסת יש במקום הרבה שירה ופיוט, בכול שבת בבוקר יש יותר שעורי תורה לנוער ולמבוגרים ומגיע כול הכבוד לרב אשר.

יצוין כי על פי המסורת של חברת הבקשות בצפת, בשבת הבאה פרשת יתרו מתארחים החזנים בבית הכנסת "קבלה" בשכונת כנען לשבת שירה ופיוט כהוקרה לבית הכנסת קבלה הנחשב למקום מרכזי בשמירה על שקט בתפילה. בקיום שעורי תורה בשבתות הבאות משפטים תרומה תחזור השירה לבית הכנסת אבוהב.

תענית דיבור

"החיים והמוות ביד הלשון" את זה כך נראה כולם יודעים אולם כמה לוקחים זאת לתשומת ליבם ועושים מעשה.
שבועיים לפני סיום תקופת "השובבים" המתחילה בפרשת "שמות" ומסתיימת בפרשת "משפטים" נראה כי בצפת אין בית כנסת שלא קבל על עצמו לכנס את ציבור המתפללים ליום של תענית דיבור וקריאה של ספר תהילים שלוש פעמים, סגולה מיוחדת השקולה כנגד אלפי צומות. דבר שביטל הרבה גזרות מעם ישראל והביא לישועות.

השבוע, יום שני נערכה תענית דיבור בבית הכנסת ע"ש "חללי צה"ל" בשכונה הדרומית. רחמים חדד כמידי שנה פינק את המתפללים בסעודות וכיבוד כיד המלך. במקום התפללו דני כהן יו"ר המשפחות השכולות של ילדי מעלות, הרב אליהו כהן רב בית הכנסת אפריים כהן ועוד.

יום חמישי שעבר התקיימה תענית דומה בבית הכנסת ע"ש הרב חומני עלוש.
ביום שלישי תתקיים התענית בבית הכנסת "אבוהב", בהמשך השבוע תתקיים התענית בבית הכנסת "זבולון" בפקודת אלעזר (יתד התשובה) ברבי סאסי בדרום "בשערי צדק" בבית אליהו "בויניץ טוניס", היכל נסים, מיזוג גליות, רבי עמרם בן דייאון בכנען שבעת הבנים ועוד.

Exit mobile version