צפתי גידל סמים בכמות מסחרית – אך לא יאסר

סטודנט מצפת, הלומד בטכניון, הודה בגידול סמים בכמות מסחרית. בעקבות המלצת שירות המבחן, הוטל עליו עונש של עבודות למען הציבור

הרשעה בגין גידול סמים בכמות מסחרית לא בהכרח מובילה לעונש מאסר. כך התברר מפסק דין שניתן בשבוע שעבר על ידי השופט בן פייס מצפת.

המקרה המדובר הוא של תושב האזור, אשר הואשם בגידול סמים בכמות מסחרית של 177 גרם. הנאשם הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות המיוחסות לו, אולם בית המשפט קבע כי בטרם יחליט אם להרשיעו בהתאם להודאתו, יישלח הנאשם לשירות המבחן על מנת לבחון המלצה טיפולית וכן לבחון אפשרות להימנע מהרשעתו בדין.

תסקיר המבחן קבע כי מדובר באדם נורמטיבי, סטודנט בטכניון הנעדר עבר פלילי. הנאשם שירת שירות צבאי מלא בצה"ל ואף זכה להערכת מפקד ראויה לשבח. בנוסף, הוא זכה להמלצות חיוביות מאת מוריו בבית ספר התיכון בו למד.

שירות המבחן סבר כי בשל גילו הצעיר, היותו בראשית דרכו ועל מנת שלא לפגוע בעתידו, יש לאמץ המלצה חינוכית, לפיה בית המשפט יימנע מלהרשיעו בדין ויטיל עליו במקום זאת עונש של 220 שעות לתועלת הציבור.

לאחר ששמע את הצדדים, קיבל בית המשפט את המלצת שירות המבחן ונמנע מלהרשיעו, והשית עליו את העונש עליו המליץ שירות המבחן.

בעקבות פסק הדין, אמר עורך דינו של הצעיר, אסי פיסו: "אני מברך על החלטת בית המשפט הנכבד אשר בחר בתבונה לאמץ את האסכולה השיקומית והטיפולית והעניק לנאשם הזדמנות נוספת להמשיך ולנהל אורח חיים נורמטיבי".

Exit mobile version