צפת נערכים לשלג

שלג בצפת

עיריית צפת החלה בהערכות נוכח ההיתכנות לירידת שלג על פי התחזיות. במידת הצורך תפעיל העירייה מפלסות ככל שיידרש בסיוע צה"ל ומע"ץ. בשלב זה מציבה העירייה כלי רכב עירוניים בכוננות לפינוי וטיפול בשלג.

ראש העיר צפת אילן שוחט הורה לצוותי העירייה כי במידה וירד שלג, יעשה מאמץ לשמור על הציר לבית החולים ולפקוד צפון פתוח. כמו כן יוכן מערך לאיתור מוקדי קפיאה ופיזור מלח על הצירים המרכזיים.

מוקד העירייה 106 יפעל במתכונת מתוגברת. ראש העיר הנחה את אגף הרווחה למבצע "בית חם" לקשישים, בעלי צרכים מיוחדים ומחוסרי דיור. הציבור מתבקש להשאיר עם רדת הטמפרטורות ברז מים חמים מטפטף למנוע התפוצצות צינורות.

לתושבי צפת מומלץ לבדוק תקינות מערכת החימום-בעיקר אלו המחייבות אוורור. לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים), כמו-כן לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. בנוסף לגיזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום, חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות.

יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון עציצים/אדניות, ריהוט ושלטים. להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים שנערם עליהם שלג מחשש קריסה.
בהתאם לתחזית מזג האוויר, יקיים מטה החרום הערכת מצב לגבי קיום הלימודים בבתי הספר. הציבור מתבקש להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית, לשמור על ערנות וזהירות בנהיגה ובתנועה בצירים.

Exit mobile version