תושבים רבים הצטרפו למאבק נגד העלאת הארנונה

שוקי אוחנה

מאז נכנס ראש העיר אילן שוחט לתפקידו עלתה הארנונה בצפת לשיאים חדשים והגיע הזמן לעצור את המהלך. כבר בכניסתו לתפקיד סתר שוחט את הצהרותיו כלפי ראש העיר לשעבר ישי מימון כשזעם על כך שמימון העלה ארנונה וטען שהוא לא ינהג כך.

כצעד ראשון העלה שוחט את הארנונה בכ-4.5 אחוזים. בהמשך החליט שוחט להעלות את הארנונה בתוכנית מדורגת ב4.5 אחוזים אך בפועל הוחלט כי הארנונה תעלה באופן חד פעמים בעוד 4.5 אחוזים כך שתושבי העיר נאלצו לספוג בשנתו הראשונה של שוחט עלייה של כ-9 אחוזים בעוד מדובר במי שטען לא פעם כי יש לפעול להפחתת הארנונה בצפת.

שמענו לא מזמן על צעדים שננקטו בחצור ע"י ראש המועצה שפעל לעצירת העלאת הארנונה אך בצפת כנראה שלראש העיר לא איכפת מהתושבים והצהרותיו היו פופוליסטיות בלבד.

השבוע פנו תושבים רבים לשוקי אוחנה חבר מועצת העיר בבקשה שיכל לפעול על מנת לעצור את גל העליות בנושא זה. התושבים ציינו כי מודעים ומודים על פועלו הרב של אוחנה בנושא זה מול ראש העיר אך, כעת מוכנים לסייע ככל שידרשו על מנת לעצור את מגמה זו.

אוחנה מצידו פנה לראש העיר אילן שוחט בפעם נוספת בדרישה כי בשנה הקרובה הארנונה בצפת תשנה כיוון ובמקום עליות נוספות יבואו בעיריית צפת לעזרת התושבים שנמצאים במצב כלכלי לא טוב ויפחיתו את הארנונה.

אוחנה ציין כי, היה מצפה ממי שיצא לרחובות בנושא כנגד ראש העיר הקודם שיגלה אכפתיות ודוגמא אישית ומצר על כך ששוחט בחר בדיוק בדרכו של מימון וממשיך להעלות את הארנונה בצפת לשיאים חדשים.
תושבים רבים מלים לא רק על העלות הגבוהה של הארנונה אלא, על כך שאינה תואמת את השירות לתושב ואת המצב שהעיר נמצאת בו מבחינת ניקיון ואחזקה.

Exit mobile version