בצפת מעורבים פחות נהגים בתאונות בסופי השבוע

מדיווח של עמותת אור ירוק עולה כי צפת היא אחת מעשר הערים הבטוחות בישראל מבחינת מדד המעורבות של נהגים בתאונות דרכים בסוף השבוע – כ-1.5 נהגים מעורבים בתאונות לכל אלף נהגים בעיר

צפת היא אחת מעשר הערים הכי בטוחות בישראל מבחינת מדד המעורבות של נהגים בתאונות דרכים בסוף השבוע (חמישי-שבת) בין 2007 לנובמבר 2009 הוא הנמוך ביותר – כ-1.5 נהגים מעורבים בתאונות לכל 1,000 נהגים בעיר בשנה. נתונים אלה עולים מדיווח של עמותת אור ירוק, בהסתמך על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

עוד עולה כי בין השנים 2007-2009 היו מעורבים בתאונות דרכים בצפת 48 נהגים בתאונות דרכים בסופי השבוע.

משקלול הנתונים הכלל-ארציים עולה כי כ-35,000 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים בסופי שבוע בין 2007 לנובמבר 2009, כמחציתם צעירים בני 20-35.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "בישראל, כמו בעולם, צעירים מעורבים יותר בתאונות דרכים בהשוואה לגילאים מבוגרים יותר. שיעור גבוה יחסית של

תאונות צעירים מתרחשות בסוף השבוע. הצעירים מעורבים יותר בתאונות רכב בודד, התלויות בעיקר בהתנהגות הנהג וכן שכיחה יותר בקרב גברים בכלל וגברים צעירים בפרט".

אבואב מוסיף כי "רבים מהנהגים המעורבים בתאונות דרכים בסופי שבוע, נהגו כאשר הם עייפים או תחת השפעת אלכוהול. כאמור, רובם צעירים בני 20-35. ההתמודדות עם המעורבות הגבוהה שלהם בתאונות דרכים היא אתגר לקובעי המדיניות וכשם שמדינות שונות יכלו לאתגר זה, כך גם על שר התחבורה והבטיחות בדרכים, מר ישראל כץ, לפעול ולהפחית את שיעור היפגעותם בתאונות דרכים".

Exit mobile version