צפת: עובדים ערבים יידרשו לקיים מצוות?

"השדולה לערכי היהדות" תנסה לשכנע מעסיקים בעיר להחתים את עובדיהם הערבים על התחייבות לקיים את שבע מצוות בני נח – אחרת יפוטרו

האם עובדיהם הערבים של העסקים בצפת והסביבה מחויבים לקיים ציוויים תנ"כיים? כך לפחות סבורים פעילי "השדולה לערכי היהדות", שמתחילים בהליך שנועד לשכנע בעלי עסקים לדרוש מעובדיהם לחתום על תצהיר דת, לפיו יתחייבו לקיים את "שבע מצוות בני נח" ובהן איסור אכילת איבר מן החי ואיסור לעסוק בעבודה זרה.

היוזמה שצפויה להסעיר את ערביי ישראל, תצא לדרך רשמית היום (ד'). פעילי השדולה ייכנסו לבעלי העסקים בצפת והיישובים בסביבתה, שמעסיקים מאות עובדים ערבים שמתגוררים ביישובים הסמוכים, וידרשו מהם להחתים את עובדיהם. בין שבע מצוות בני נח נמצאים האיסורים לעבודה זרה, לחילול שם האל, לגילוי עריות, לגזל ולאכילת איבר מן החי, וכן איסור על שפיכות דמים.

"אני החתום מטה, מאשר שאני מתחייב לקיים את שבע מצוות בני נח, שהם תצהיר נאמנות שלי לעם היהודי על פי ערכי היהדות", נכתב בתצהיר. "ידוע לי שאם אתפס עובר על אחד מהם, יהיה רשאי מעסיקי לפטרני ללא הודעה מוקדמת וללא פיצויים", לשון התצהיר.

בשדולה לערכי היהדות הסבירו אתמול כי ביוזמה זו אין כדי לבטל את פסיקתו של אחד מגדולי הדור לפני כשנתיים, שפסק כי אין להעסיק עובדים ערבים במקומות ציבוריים. "אנחנו ממליצים שלא להעסיק עובדים ערבים", הסביר גורם בשדולה, "אבל לצערי יש הרבה יהודים שמעסיקים ערבים בחנויות שלהם והחלטנו להתיישר עם המציאות".

תצהיר
תצהיר

"תצהיר גזעני ולא חוקי"

הרב עידן אשר, יו"ר ארגון "קול הנער" הנמנה עם מנהיגיה הרוחניים של השדולה לערכי היהדות, הוסיף כי היוזמה נולדה, בין היתר, במטרה לתת עדיפות תעסוקתית לערבים שיקיימו את המצוות.

"יש להם ציווי גם מאלוקים וגם מהנביאים שלהם לא לשפוך דמים", הסביר , "אנחנו בסך הכל רוצים שהם יקיימו את המצוות הללו. לפי הרמב"ם, כל גוי שמקיים את המצוות הללו נחשב לחסיד אומות העולם. אנחנו חושבים שאולי ההצעה הבריאה הזאת תפחית לנו את הבעיות ואת השנאה הגדולה שיש כלפינו", הוסיף הרב אשר. "ליהודים
יש תרי"ג מצוות שהן 613! מה אנחנו מבקשים מהם? שיקיימו בסך הכל שבע מצוות בסיסיות".

במרכז המשפטי עדאלה לזכויות המיעוט הערבי זועמים על היוזמה. "אין ספק שמדובר כאן בגזענות שאין מילים לתאר את חומרתה", אמרה עו"ד סאוסן זהר. "התצהיר הבוטה והגזעני הזה הוא לא חוקי באופן מובהק ומפר את חוק שוויון ההדמנויות בעבודה. הוא בא לכפות השקפה פוליטית ורגשות דת ומצפון על אוכלוסייה שלא משתייכת ליהדות. אני קוראת לכל עובד ערבי שיסרב לחתום ויפנה לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי".

לכתבה במעריב

Exit mobile version