כוננות החג בשיא בעיר צפת

עומס אדיר של פנוי אשפה וזבל משכונות העיר צפת. כמויות אדירות של רהיטים ציוד וביגוד משומש גודשים את  הרחובות.
ממוקד 106 נמסר על פניות אין ספור של תושבים. "אנחנו עובדים במשמרות כפולות ואף שכרנו משאית ומנוף בכדי לעמוד בעומס" אומרים במוקד 106.

פינוי אשפהממרכזי הקליטה שבים ופונים לתושבים להימנע מלהביא ציוד בלוי לעולים החדשים "כול מי שמבקש לתרום שיתאם איתנו" אומרים במרכזי הקליטה.

את ההכנות לחג הפסח מרגשים היטב בצפת. מעבר לחגיגת הקניות בכול העסקים בעיר, ניתן לחוש את החג גם בהיקף העצום וחסר התקדים של האשפה שמוציאים התושבים.

"אנחנו מפנים מידי יום ריהוט מגוון מיטות, שולחנות, ספות, ציוד חשמלי, מקררים, מקפאים ואפילו מסכי פלזמה" מספרים עובדי התברואה.
היקף השלכת ריהוט מלמד על שיפור משמעותי במצבם הכלכלי של התושבים סבורים בעירייה. מחסני הגמח"ים מלאים היום בציוד כמעט חדש שניתן לרהט בו בתים רבים אבל נראה כי הציבור מעדיף לקנות חדש.

גם בביגוד קיימת תופעה בה נזרקים לפחים מלתחות שלמות של בגדים, מעילים וכדומה "הציבור מפונק יש נטייה לא לשמור מה שלא צריך ואפשר ליראות כמויות ענק של בגדים שמושלכים בפחים או מובאים למרכזי הקליטה של האתיופים לחלוקה בחינם" מוסיפים בעירייה.

גם פרויקט המחזור בצפת נכנס לתודעה והיקפים גדולים של נייר קרטון ובקבוקים ממלאים את מיכלי המחזור ותורמים בכך לאיכות הסביבה.

Exit mobile version