צמרת המשפט בישראל מגיעה לצפת

שופטים, בכירי המשפטנים, נושאי תפקידים בכירים בתחום המשפט, אנשי אקדמיה ואישי ציבור, יתכנסו במכללה האקדמית צפת, כדי לדון באלימות נגד מערכת המשפט בישראל, וכדי לדון בדרכים לביצור מעמדם של השופטים והמשפט.
המכללה האקדמית צפתכנס צפת למשפט ודמוקרטיה: אלימות נגד מערכת בתי המשפט – עד מתי?

ד"ר מוחמד ותד: "היום, מורמת יד על שלטון החוק. היום, סוטרים למשפט ומסיתים כנגדו".

בשנים האחרונות, מערכת בתי המשפט בישראל מותקפת מכל עבר; ביקורת רצינית מופנית כנגד פועלו של בית-המשפט העליון, בטענה כי מידת התערבותו בחיי הפוליטיקה והממשלה היא מעבר למידה הראויה. לא רק בית-המשפט העליון הפך להיות מושא לביקורת, כי אם גם שופטי בית-המשפט העליון עצמם.
הכנס פתוח לקהל הרחב

שופטים, בכירי המשפטנים, נושאי תפקידים בכירים בתחום המשפט, אנשי אקדמיה ואישי ציבור, יתכנסו במכללה האקדמית צפת, כדי לדון באלימות נגד מערכת המשפט בישראל, וכדי לדון בדרכים לביצור מעמדם של השופטים והמשפט.
הכנס יתקיים ביום שלישי, כ' באייר תש"ע  4/5/2010,  בין השעות  9:00-18:00
בבית יגאל אלון בצפת.

קישור הזמנה לכנס: לחץ כאן להורדת ההזמנה

בין המשתתפים:
השופטת (בדימוס) דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות בישראל שתדון יחד עם משפטנים נוספים, היכן עובר הגבול בין ביקורת בונה לבין הסתה לאלימות.
השר מיכאל איתן, השר המופקד על שיפור השירות הממשלתי ועו"ד בלהט אזר, אלמנתו של כבוד השופט עדי אזר ז"ל, שישתתפו בדיון, האם בישראל קיימת היסטוריה של [אי]הפקת לקחים, בהתייחס למערכת המשפט ולרצח השופט אזר ז"ל. 
השופט משה גל, מנהל בתי המשפט בישראל שישתתף בדיון על האיום, החשש וההגנה על מערכת בתי המשפט.
השופט דוד חשין, נשיא בית-המשפט המחוזי בנצרת שידבר על יחסי הגומלין בין   פרקליטים, סנגורים ושופטים בבתי המשפט.
פרופ' קנת מן, מייסד הסנגוריה הציבורית בישראל, שידון על מעמדה של מערכת בתי המשפט בשימור הדמוקרטיה החוקתית במדינת ישראל.

"חופש הביטוי נוצל לרעה. חופש הביטוי הפך לחופש ההסתה והגידוף. זוהי האווירה הכללית במדינת ישראל כיום – אווירה של אלימות. פעם, ניתן היה להתייחס לאלימות כאל חריג; היום הפכה האלימות לכלל. האלימות נמשלת כיום למחלה חשוכת מרפא; היא התפשטה בכל חלקי גופה של החברה הישראלית " אומר ד"ר מוחמד ותד,  מרצה בכיר בביה"ס למשפטים, במכללה האקדמית צפת, יוזם הכנס. " חוששני כי הלקח מרצח שופט בישראל טרם הופנם. חלק מהבעיה נעוץ בלשונם של נציגי ציבור בכירים בישראל. הגנה על מערכת המשפט היא הגנה על הדמוקרטיה  והיא בנפשנו".

"המכללה רואה לנכון, כמפעילתו של בי"ס צעיר למשפטים, לצרף את קולה למאבק כנגד אחת הרעות החולות החמורות ביותר בחברה הישראלית: האלימות במערכת המשפטית" מסר אהרן קלרמן, נשיא המכללה האקדמית צפת.
הכנס פתוח לקהל הרחב.

Exit mobile version