אלפים השתתפו בתהלוכת ספר התורה מבית עבו לציון רשבי במירון

זה כוחה של מסורת, 177 שנים של מסורת עשו את שלהם וגם השנה יום שישי עת יצאה תהלוכת ספר התורה מבית משפחת עבו לציון רשבי" במירון לבשה צפת חג והמונים נהרו ליטול חלק במעמד הקדוש והמיוחד.

זה החל כבר בשעה שבע בבוקר כאשר יצחק ורד מאיר המאירי, רפי עבו ועוד ציבור יקר, הגיעו לבית הכנסת "הצדיק הלבן" הוא  רבי יוסף בנאה, שם אחר כבוד ובשירה נלקח ספר התורה להיכל הנמצא בבית עבו הבית ההיסטורי בו חי סב סבם של בני המשפחה שמואל עבו.

הרב המוהל אברהם יוסף שבבו מחזיק את הספר הקדוש בבית הכנסת הזה ומטפל ושומר עליו עבור הדורות הבאים.
בשעה 11 החל הטקס בשירה וריקודים  דברי תורה וברכה מפי ממשיך המסורת יוסף עבו שכרגיל היה נרגש ונפעם מגודל המעמד.
את טקס התפילות לווי כמידי שנה ותיקי הישוב הספרדי שאול גנון מאיר כרסנטי אליהו לוי מוני שמעון הרוש ועוד, השנה הצטרף לצוות החזן הנודע אשר עברן.

תהלוכת ספר התורה הובטחה באופן אישי ורצוף ע"י ירון המאירי איש משטרת צפת שמלווה את המסורת עשרות בשנים יחד עם מתנדבים רבים שהוזעקו לסייע באבטחת האירוע. גם מפקד משטרת צפת היוצא רפ"ק רן אופיר שלמרות עיסוקיו הגיע להשתתף בטקס.

הפייטן ראובן כהן שר במדרחוב של צפתסמוך לשעה ארבע הגיע ספר התורה לכיכר דניאל שם הייתה התרגשות גדולה, הכיכר שבה הונצח דניאל הרוש הי"ד ממשיך המסורת שנהרג בפגוע בחיפה מהווה את מרכז החגיגה. האב שמעון אמר את תפילות שמע ישראל וקבלת עול מלכות שמיים.
לאחר מכן הוקפה הכיכר ע"י החוגגים וספרי התורה הוכנסו לשיירת הרכבים שעשתה דרכה לציון רשב"י כאשר משטרת ישראל מאבטחת את השיירה ומפנה את הציר לנסיעה חלקה ובטוחה.

צוות ספר התורה כולל את גיא עברון ואחיו מתן את משה מזרחי ברוך מזרחי ניר פרץ  רפי עבו וילדיו ועוד. המקפדים מידי שנה לסיים את התהלוכה ולהכניס אישית את ספר התורה לארון הקודש בציון הקדוש.

Exit mobile version