מה קשים החיים בכנען, צפת

השדה הפורח הפך לאתר אשפהתושבי שכונת כנען בצפת מלינים על מצבה התברואתי של השכונה, על ביוב שזורם בין הבתים, על שדה פורח שהפך לאתר אשפה, על גני שעשועים מוזנחים ועל בורות במדרכות. העירייה: "אנו מכירים ויודעים את בעיות השכונה ונעשה כל האפשר לקדם את הנושאים בהקדם" בורות פתוחים במדרכות, ביוב שזורם בין הבתים, נדנדות שבורות בגינות השעשועים ושדה פתוח שהפך לאתר אשפה, כך, לטענת התושבים, נראים החיים בשכונת כנען בצפת בשנת 2010.

תושבי שכונת כנען, שמאכלסת ציבור מרמה סוציואקונומית בינונית מלינים שהשכונה סובלת מבעיות תברואתיות קשות וכן מבעיות הקשורות לאיכות הסביבה. עוד טוענים התושבים כי העירייה מתעלמת מהבעיות וכי גם פניות חוזרות ונשנות שלהם לקבלת סיוע לא נענו.

בורות פתוחים ומעקות שבורים

מעקות שבורים
אחת הבעיות עליה מתלוננים התושבים היא הבורות הפתוחים במדרכות האספלט בשכונה. לדברי התושבים, הבורות מסכנים את הזקנים והילדים שמועדים בהם. התושבים מספרים כי מאחר ופניות שלהם לעירייה לא נענו הם נאלצו לסתום בעצמם את הבורות.

סכנה נוספת לבטיחות תושבי השכונה ובעיקר ילדיה טמונה, לטענת התושבים,
במעקות שבורים וחסרים שמאפשרים נפילה על סלעים וכדומה.

השדה הפורח הפך לאתר אשפה

אחת הבעיות הקשות ביותר מהן סובלת השכונה מזה שנים רבות, היא השדה ששוכן למרגלות רח' זלמן שזר שאף על פי שהוא חי ופורח הוא התמלא ברבות השנים בפסולת שהושלכה אליו ממשאיות זבל, אשפה של מפעלים כמו בקבוקי פלסטיק וכדומה.

סכנה בגן הציבורי

בשכונה ישנם מספר מצומצם מאד של גני שעשועים ולטענת התושבים, גם אלו שכבר ישנם לוקים בחסר ומהווים סכנת נפשות של ממש לילדים, בגלל ברגים רופפים בנדנדות וחלקים שבורים נוספים. גם פסי האטה חסרים במקומות מסוימים בקרבת הגינות.

נחל של ביוב בין הבתים

בשכונה ישנה נקודה מסוימת ממנה זורמים ביוב ושפכים עד שנגרם נחל של ביוב בחצר הבלוקים. כתוצאה מכך נודף באזור ריח רע שגורר אחריו יתושים וזוחלים אחרים ומביא איתו מחלות שונות.

העירייה מעלימה עין

מעבר לתלונות על מצב השכונה מצלינים, כאמור, התושבים בשכונה על כך שהעירייה מתעלמת מפניותיהם. תושב השכונה: "הדברים נמצאים תחת אחריותה המלאה של עיריית צפת והיא בוחרת להעלים את עיניה מהם כאילו שכונת כנען כלל לא תחת חסותה, בעוד בשכונות אחרות זוכים התושבים ליחס מועדף ולסביבה נקייה פורחת נטולת סכנות ובעיות כאלו ואחרות. תושבי שכונת כנען משלמים מיים וארנונה בדיוק כמו בשכונות אחרות, אך לא זוכים ליחס".

מעיריית צפת נמסר בתגובה: "שכונת כנען הינה אחת השכונות הוותיקות ביותר בעיר צפת אשר לצערנו התעלמו ממנה במשך שנים רבות ותוצאות ההזנחה אכן ניכרות בה. בשכונה קיימת תשתית לקוויה ומיושנת מאוד של ביוב ובמשך תקופה ארוכה נאלצו התושבים להתמודד עם מפגעי ריח ולכלוך חמורים מאוד.

"בעקבות המצב ביצענו במקום פגישת עבודה עם נציגי פלג הגליל והוחלט לבצע עבודות תשתית חדשות מזה 40 שנה. באשר לגני המשחקים במהלך שנת 2010 תשקיע עיריית צפת בשיתוף מפעל הפייס בנייה מחודשת של 2 גני משחקים חדשים ובמסגרת המבנה הארגוני החדש של העירייה מונה לשכונה מנהל רובע אישי. אנו בעיריית צפת מכירים ויודעים את בעיות השכונה ונעשה כל האפשר לקדם את הנושאים בהקדם".

Exit mobile version