בכירי המשק השתתפו בכתיבת ספר תורה לכבוד האר''י הקדוש בצפת

הרב קובלסקי ונדב ברכה מנכל מלון רות-רימונים צפת ליד ספר התורה.  צילום – סטודיו .A
הרב קובלסקי ונדב ברכה מנכל מלון רות-רימונים צפת ליד ספר התורה. צילום – סטודיו .A

מייסד ארגון מאורות הדף היומי הרב חיים קובלסקי, המכונה "המורה הרוחני של הקהילה העסקית", השתתף השבוע במלון רות-רימונים בצפת באירוע מיוחד לתחילת כתיבת האותיות לספר תורה שייתרם בקרוב לבית הכנסת האר"י – בית כנסת עתיק בצפת. בערב החגיגי אותו אירח נדב ברכה מנכ"ל המלון נכחו כ-300 איש מהקהילה העסקית מרחבי הגליל וממרכז הארץ אשר השתתפו בכתיבת האותיות לספר התורה החדש.בכירי המשק, אנשי עסקים בכירי המשפטנים ואליי הון ידועים הגיעו ביום ראשון לצפת לטקס ייחודי בו כתבו אותיות בספר תורה שנכתב לכבודו של רבי יצחק לוריא האשכנזי המוכר בכנויי האר"י הקדוש.
מדובר ביוזמה של הרב חיים דוד קובלקסי מייסד "מאורות הדף היומי" מפעל לימוד גמרא (תלמוד) המופעל ב 600 נקודות ברחבי הארץ ובו לומדים כ 12 אלף איש ובהם בכירי המשק משפטנים ח"כ ושרי ממשלה.
הרב קובלסקי רתם למבצע הכתיבה את ראשי המשק והמגזר העסקי כאשר כל הכסף שיתרם יועבר לסיוע לנזקקים.
לכנס בצפת הגיעו יותר מארבע מאות איש מכל רחבי הארץ בכמה קבוצות בשל מיגבלות המקום. כל משתתף תרם בין 360 שקל ל 7800 שקל .
ספר התורה יוכנס לבית הכנסת האר"י הספרדי בעוד כשנה במעמד ראשי המשק שיגיעו שוב לצפת.
"כאנשי עסקים אין לנו זמן להרים ראש ולהשקיף סביבנו, ועם הרב קובלסקי אנחנו נכנסים לסוגיה בתלמוד, ספק הלכתית ספק פרקטית. הוא נותן תחושה טובה גם לאיש עסקים שלא שומר על תרי"ג מצוות. עם כל הזיקה לדת ולמסורת, אנחנו לא חרדים ולא דתיים, והרב מאפשר לנו את היופי של חזרה למקורותינו. מצד שני, הוא גם נותן לנו אתנחתא של שעה פעם בשבועיים, להתרומם ולהביט אחרת על הדברים. גדולתו היא בכך שהוא עושה זאת בדרכי נועם. איש חרדי אבל לא בא כמטיף אומר, איש באמונתו יחיה" סיפרו המשתתפים.
Exit mobile version