פתיחת כיתות האמן הבינלאומיות בצפת

שבועיים של חגיגת תרבות, מוסיקה ונשמה יהודית בצפת נפתחו אתמול [ג'] עם פתיחת פרויקט כיתות האמן הבינלאומיות "קלרינט וכליזמר בגליל" במופע חגיגי בצפת עם האמנים המובילים בפרויקט, בראשם גיורא פיידמן.
כיתות האמן הבינלאומיות, 'המנה הראשונה' לפני פסטיבל הכליזמרים שייפתח בצפת בשבוע הבא (ג'-ה'), נפתחו אמש במופע מיוחד במתחם הסראיה בעיר בהשתתפות קהל רב שנהנה מהופעות של האמנים הבינלאומיים, בראשם גיורא פיידמן המנהל האמנותי של הפרויקט.

צילום – פוטו גולן

בכל יום עד ליום ב' יעבירו האמנים הבינלאומיים מגוון סדנאות ושיעורים לתלמידים – קהל מגוון של נגנים מקצועיים וחובבי מוסיקה בכל הגילאים מישראל וממדינות נוספות ומדי ערב גם יתקיים בעיר מופע מוסיקאלי מיוחד בכניסה חופשית. בין המופעים – קבלת שבת בבית כנסת עתיק; "ממוצרט לכליזמר"- מופע המפגיש את המוסיקה הקלאסית עם מוסיקת הכליזמרים; "ממולדובה לצפת" עם האמנים המזרח- אירופאים ועוד.

בפרויקט "קלרינט וכליזמר בגליל" משתתפים אמנים בולטים מרחבי אירופה יחד עם אמנים מישראל, ביניהם קונסטנטין מוסקוביץ- אמן חליל-פן ממולדובה, קוראדו ג'יופרדי – באופרה של לה-סקאלה, פרופ' אילן שול – נשיא האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, ראול חוורנה – מומחה עולמי למוסיקת הטנגו, חנן בר סלע (המנהל האמנותי של פסטיבל הכליזמרים) ועוד שורה ארוכה של אמנים בינלאומיים.

כיתות האמן במספרים-
     60 תלמידים ואמנים ילמדו וינגנו בעיר במהלך השבוע, מתוכם 20 חיילי צה"ל מצטיינים בתחום המוסיקה, צעיר התלמידים בפרויקט

– בן 11 בלבד והמבוגר ביותר – בן 73 (וכשהם מנגנים יחד המוסיקה מגשרת על פער של 62 שנים..)
 
   9 מדינות שונות מיוצגות בפרויקט – עם אמנים ותלמידים מיוון, איטליה, ארה"ב, ישראל, גרמניה, צרפת, ארגנטינה, הולנד ומולדובה- (כיתות אמן בינלאומיות כבר אמרנו…)
 
  זו השנה ה-7 של פרויקט כיתות האמן הבינלאומיות, עם 6 מופעים שיתקיימו בצפת במהלך שבוע כיתות האמן, כולם בכניסה חופשית ומופע 1 – מופע הנעילה ביד ושם בירושלים

Exit mobile version