הישגים למשלחת המכללה האקדמית צפת

הישגים למשלחת ישראל לקונגרס העולמי ה-18 למשפט רפואי בקרואטיה 

משלחת ישראל בבית חולים האוניברסיטאי בקרואטיהמרצים מבית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת, נבחרו לתפקידים בכירים  במהלך הקונגרס העולמי למשפט רפואי שהתקיים בקרואטיה. הקונגרס המחיש בזירה הבינלאומית את היקף העשייה בתחום האקדמי והמקצועי בישראל בכל הנוגע לבריאות, משפט ואתיקה. קשרים ראשוניים וגישושים בדבר שיתופי פעולה אפשריים נוצרו בין נציגי המכללה האקדמית צפת עם נציגים מארצות שונות ברחבי העולם.

מרצים מבית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת, נבחרו לתפקידים בכירים  במהלך הקונגרס העולמי למשפט רפואי שהתקיים בקרואטיה. במסגרת הקונגרס הוחלט כי מעתה, הפרס היוקרתי ביותר של הארגון העולמי למשפט רפואי יקרא "פרס אמנון כרמי", כאות הוקרה על תרומתו מיוחדת של פרופ' כרמי, דיקן בית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת לארגון.

הקונגרס העולמי ה-18 למשפט רפואי  התקיים בזאגרב, קרואטיה, מטעם הארגון העולמי למשפט רפואי, ארגון גג שחברים בו מומחים מרחבי העולם העוסקים ומתעניינים בתחומי המפגש שבין בריאות ומשפט, וכן ארגונים מארצות שונות העוסקים במשפט רפואי.

 המרכז הבינלאומי לבריאות, משפט ואתיקה, באוניברסיטת חיפה ארגן משלחת של אנשי מקצוע מישראל, בחסות משותפת של ההסתדרות הרפואית בישראל ובתמיכת לשכת עורכי הדין בישראל. בין חבריה, מומחים בתחום הבריאות, המשפט ועוד. המשלחת הישראלית הייתה הגדולה ביותר מכל המשלחות מרחבי העולם והיא כללה 32 משתתפים, בהם משלחת מבית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת. רובם השתתפו בתכנית המדעית של הקונגרס כמרצים, ראשי מושבים, מנחי סדנאות, שופטים בתחרות סטודנטים  ועוד.

במסגרת האסיפה הכללית הודיע נשיא הארגון, פרופ' אמנון כרמי, ראש המרכז הבינ"ל לבריאות משפט ואתיקה, מופקד קתדרת אונסקו לביו אתיקה ודיקן בית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת, על פרישתו מתפקיד הנשיאות  ומתפקיד הנציג של ישראל במועצת הנגידים של הארגון העולמי למשפט רפואי.

כאות הוקרה על תרומתו רבת השנים והמכרעת של פרופ' כרמי לתחום המשפט הרפואי בעולם ולארגון העולמי למשפט רפואי, החליטו חברי הנהלת הארגון, כי מעתה הפרס היוקרתי ביותר של הארגון יקרא  "פרס אמנון כרמי".

 משפטנים ישראלים רבים זכו להכרה ונבחרו לתפקידים ארגוניים שונים בהם:

ד"ר מוחמד ותד, מרצה בכיר במכללה האקדמית צפת, חבר מועצת העיתונות בישראל,  קיבל על עצמו באופן רשמי את תפקיד העורך הראשי של כתב העת הבינלאומי של הארגון, Medicine and Law, תפקיד אותו מילא פרופ' כרמי במשך 30 שנה.

עו"ד אורן אסמן, מרצה בבית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת וכן באוניברסיטת חיפה, נבחר כנציג ישראל במועצת הנגידים של הארגון וכגזבר הארגון.

"הקונגרס המחיש בזירה הבינלאומית את היקף העשייה בתחום האקדמי והמקצועי בישראל בכל הנוגע לבריאות, משפט ואתיקה. קשרים ראשוניים וגישושים בדבר שיתופי פעולה אפשריים נוצרו בין נציגי המכללה האקדמית צפת עם נציגים מארצות שונות ברחבי העולם" מסר עו"ד אורן אסמן. 

 

Exit mobile version