לראשונה משאל תושבים בצפת לתכנון העיר

המישאל במסגרת התחדשות ומיתוג העיר, עיריית צפת מפיצה משאל תושבים

המטרה: לקבל מהתושבים את דעתם על סדרי עדיפויות הטיפול בשכונה וברמה העירונית

בימים אלה מפיצה עיריית צפת משאל תושבים מקיף, בין כל בתי האב בעיר, בכדי לקבל את דעת התושבים על סדרי עדיפויות בנושאים שונים.
המשאל יוצא במסגרת תוכנית העבודה של העירייה להתחדשות עירונית ותהליך המיתוג, שהחל לפני מספר חודשים.
במשאל, שיצא באמצעות הדואר, לכל בתי האב בצפת, יתבקשו התושבים לדרג, לפי סדרי עדיפויות את חשיבות הטיפול בנושאים שונים, ברמה השכונתית וברמה העירונית.
דוגמא לנושאים המופיעים בשאלון: קביעת סדרי עדיפויות לטיפול בשכונה בנושאי תשתיות, ניקיון, פעילות חברתית, חזות מבנים, גני משחקים, מתקני ספורט וכדומה.
גם ברמה העירונית תנסה העירייה לקבל את חוות דעת התושבים לקביעת סדרי העדיפויות.
פרסום משאל התושבים נעשה באמצעות עיריית צפת בשיתוף משרד הפנים ומטרתו העיקרית היא לקבל מהתושבים את דעתם על מה חשוב יותר לטיפול במסגרות העירוניות.
את השאלון מתבקשים התושבים להכניס לתוך מעטפת הגוביינא המצורפת ולשלשל לתיבת הדואר הקרובה לביתם, ללא צורך בבול.

ראש עיריית צפת אילן שוחט, ציין בפני כתבינו כי חלק גדול מתהליך מיתוג העיר מבוסס על שיתוף התושבים. כך נעשה גם במסגרת קבוצות הדיון שנפגשות במהלך החודשים האחרונים.
"דעתם של תושבי העיר חשובה לי מאוד בתכנון עתיד העיר ובקביעת סדרי העדיפויות העירונית. במהלך השנתיים האחרונות עסקנו בייצוב המערכת העירונית, גיוס הון אנושי ובניית תהליכי עבודה מקצועיים.
בתקופה האחרונה אנו פועלים במסגרות נוספות להתחדשות עירונית ושינוי תדמיתה של העיר. עם זאת, לצד החשיבה וגיבוש תוכניות חזון, אנו מבינים כי צרכי התושבים חשובים לא פחות ושילוב של שני הנושאים יחד, יניבו את התוצאות הרצויות", הוסיף שוחט.

בלשכת ראש העיר ציינו כי לתגובת התושבים על המשאל יש חשיבות רבה. "ככל שיותר תושבים יקחו חלק במשאל, כך נוכל לקבל תמונת מצב טובה יותר לגבי השכונה בה הם גרים ולגבי ההחלטות על פעולות העירייה בעתיד הקרוב והרחוק".
על משאל התושבים ניתן להשיב גם באמצעות האינטרנט

כתובת אתר המשאל: mishal.zefat.net

Exit mobile version