מבקר המדינה על צפת: תחזוקה לקויה, מפגעי בטיחות ולכלוך

אנשי משרד המבקר, מיכה לינדנשטראוס, ערכו את הבדיקה לאורך שנת 2009, והתמקדו בסוגיות הבאות: יחסי הגומלין בין משרד התיירות ובין שש רשויות מקומיות, בנוגע להשקעות בפיתוח האתרים השונים; ניהול אתרי תיירות ברשויות המקומיות ותחזוקתם; והפיקוח שמפעילה יחידת הביקורת של משרד התיירות על תחזוקת האתרים.

בצפת מצאו אנשי המבקר כי ניקיונם ותחזוקתם של גן המצודה וטיילת המלונות בהר כנען היו לקויים; בגן המצודה התגלו בעיות בטיחות חמורות. העירייה לא פעלה לסילוק אשפה, שלטים וגרפיטי משני אתרי הנצחה בעיר.

מעיריית צפת נמסר: "העיר סבלה משנים רבות של הזנחה וחוסר טיפול יסודי בכל הקשור לאתריה ההיסטוריים והתיירותיים. בשנתיים האחרונות טיפלה העירייה באופן יסודי במרבית הליקויים שהוצגו. למשל, גן המצודה נמצא בתהליך של עבודות שיקום ושיפוץ אינטנסיבי האמור להסתיים בעוד שנה; גן העיר נמצא בשיקום מחדש; נושא התיירות בעיר העתיקה נכנס לתוכנית עבודה מסודרת ויסודית עם משרד התיירות. לעיר העתיקה מונה מנהל רובע האמור לטפל בכל הליקויים שהוזכרו, ובחודש הקרוב תשיק העירייה את אתר האינטרנט החדש שלה; טיילת המלונות חוברה לחשמל ומתבצע פיקוח יומי בנושא הניקיון; בחודשים האחרונים הוסרו עשרות שלטים שהותקנו באופן לא חוקי והוסרו קופות צדקה שפוזרו במרכז העיר".

לקריאת הדו"ח המלא בנושא תיירות – לחצו כאן

Exit mobile version