בתי כנסת בצפת מתקשים לשלם חשמל

החום החריג בחגים אילץ את בתי הכנסת בצפון להפעיל מזגנים ברציפות. עכשיו הם מתקשים לשלם חשבונות חשמל ומבקשים הנחה

החום החריג של הקיץ האחרון הביא שלשום את השדולה לערכים יהודיים ליזום פנייה לא שגרתית למשרד לתשתיות לאומית: עופר כהן, יו"ר השדולה, פנה ללשכת השר ד"ר עוזי לנדאו בבקשה להנחות את חברת החשמל לתת הנחות, או לפחות להקל בתנאי התשלום, של חשבונות החשמל האסטרונומיים שקיבלו לאחרונה בתי כנסת רבים בצפון הארץ.

"בחודש אלול ובחגי תשרי השנה היה חום יוצא דופן", מסביר כהן. "השילוב של החודשים הללו, הנחשבים לתקופת שיא במספר המתפללים בבתי הכנסת, יחד עם החום הכבד, אילץ את הגבאים להפעיל את כל המזגנים שברשותם ולמשך שעות ארוכות. פנו אליי הרבה גבאים, מצפת וגם מטבריה, והתלוננו שהם לא עומדים בנטל הכבד של חשבונות החשמל. הסכומים הגיעו לעד פי שניים ויותר ביחס לשנים קודמות".

המצב חמור במיוחד בצפת – עיר הנהנית מאוויר פסגות וממזג אוויר קריר, אפילו בימי הקיץ. למרות הכל, הופתעו גבאי בתי הכנסת לקבל חשבונות חשמל אסטרונומיים ממש, כתוצאה מהשימוש המוגבר במזגנים.

"אני חי 25 שנה בצפת ואף פעם לא הפעלנו מזגנים בקיץ, אבל הקיץ היה כל כך חם, שלא הייתה לנו ברירה אלא להפעיל אותם" מתלונן אברהם יצחק, גבאי בית כנסת בשכונת מאור חיים בצפת "החשבון האחרון הגיע לכמה אלפי שקלים – פי שניים משנה שעברה. מאחר שהמשבר הכלכלי של השנתיים האחרונות הוריד את היקפי התרומות שאנחנו מקבלים, אין לנו כסף לתחזק את בית הכנסת.
אנחנו פשוט קורסים".

כהן עצמו מספר על בית כנסת בטבריה, שקיבל חשבון חשמל דו-חודשי של יותר מעשרת אלפים שקלים, ברובו עבור שימוש חריג במזגנים. "בעקבות הפניות הרבות שקיבלתי, פניתי ללשכת השר לתשתיות לאומיות בתקווה שיצליח לפתור את מצוקתם".
 
בלשכת השר לתשתיות לאומיות אישרו כי אכן התקבלה פנייה כזו וכי הנושא נמצא בבדיקה.

Exit mobile version