וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ

פרשת השבוע לעלוי נשמת חנוך חסידיאן ז"ל

פרשת השבוע פרשת שמות היא מסר גדול לעם ישראל לדעת לכלכל צעדיו ומעשיו בתבונה מול  יושבי הארץ הלא יהודים .
עם ישראל יורד למצריים כי כך גזר בורא עולם "ועבדום ועינו אותם ארבע מאות שנה" העם עבד בפרך ומשרת את המעצמה של אז מצריים. בנה בתים סלל כבישים ללא תנאי עבודה עם השפלה ומכות. גזרה רדפה גזרה והמדרש מתאר את האכזריות של פרעה לא פחות מהילטר ימח זכרו..

וכך שנה ועוד שנה לא היה מי שיגן, לא היה מי שיצעק ואז התורה מתארת את עם ישראל שלמרות העבודה הקשה, בתחום אחד לפחות היה שגשוג, עם ישראל הביא לעולם בלי חשבון ופחד מאות אלפי ילדים שגדלו ללא תנאים. אולם בניסי נסים שרדו ופרעה היה חסר אונים מול הבעיה הדמוגרפית שמייצר עם ישראל מצד אחד הוא לא מסוגל לוותר על עם עבדים ולשלוח אותם, מצד שני הוא מבין כי בקצב הזה הם עוד ישתלטו על מצריים (התורה אפילו מתארת את החשש של פרעה, אם וכאשר תפרוץ מלחמה באיזה צד יהיה עם ישראל ולמי יעזור)  ואז באים גזרות קשות להמית את כל הילדים הילודים, מי שיתחמק ייזרק ליאור. פרעה גם שוחט מאות אלפי ילדים ואין פוצה פה ואין תקשורת, אין עיתונאים, פרעה עושה מה שהוא חושב לעשות.

ולמרות הכול עם ישראל מצליח להערים על פרעה וקצב הילודה נמשך וכך נולד מושיען של ישראל הוא משה רבנו ע"ה שגדל, לא יאומן בארמון המלך. מנסה ללמוד מה קורה עם אחיו עם ישראל, בדרך מנסה גם לעשות סדר כאשר הוא רואה מצרי מכה יהודי, וכפי שכולנו יודעים משה רבנו נבחן כמנהיג בפרטים הקטנים, ברחמנות על המסכן, בטיפול בצאן, לא בנאומים לא בכסף לא בפוליטיקה ואז ניגלה אליו בורא עולם ומטיל עליו את השליחות לגאול את ישראל. משה  בניגוד לפוליטיקאים של היום מסרב בתוקף ומתווכח עם בורא עולם שבע ימים ושבע לילות, בסוף מקבל על עצמו יחד עם אהרון הכהן להגיע לפרעה לדנר אל ליבו לשחרר את עם ישראל כמובן זה לא כל כך עוזר עד שבאים עשר המכות ..

כל הסיפור הזה הוא מסר לדורות, גם היום במקום לדבר על סכנה דמוגרפית יש להגביר ילודה והמדינה באמצעות הסוכנות היהודית צריכה לעזור ולעזור.
במקום לחפש עולים זקנים שבקושי רוצים לבוא לארץ ישראל, אפשר בילודה מתאימה להסדיר כאן רוב יהודי של 99 אחוז לא צריך לפחד. כמו בזמן יציאת מצריים, בורא עולם ישמור על כולם. חושך מנקים באור ולא במקלות. זה הזמן ללמוד את הפרשה ולהגדיל את המשפחה.

Exit mobile version