משרד החנוך אישר כספים לחזוק בתי הספר בצפת מחשש לרעידת אדמה

צפת חוותה משחר ההיסטוריה רעידות אדמה דרמטיות מתוקף היותה ממוקמת בנקודה גיאולוגית רגישה – הישר על השבר הסורי אפריקני. מומחים מתריעים מזה שנים כי צפון הארץ בפרט, אינם מוכנים לאסון של רעידת אדמה. מרבית המבנים בישראל, שנבנו עד שנות השבעים, אינם מחוזקים מפני רעידות אדמה, דבר שמעמיד את דייריהם בחשיפה מרבית לנזקים בנפש וברכוש.

כאמור, העיר קריית-שמונה ממוקמת לאורך קו השבר הסורי- אפריקאי המוגדר כקו שבר פעיל. זו הסיבה שראש העיר אילן שוחט  מתכתב בשנתיים האחרונות עם שרים בממשלת ישראל כדי שיעבירו תקציבים לחיזוק מוסדות חינוך, מבני מגורים ומבני ציבור לצפת .

השבוע  הגיעה הבשורה היישר מלשכתו של שר החינוך שבישר כי משרד החינוך יעביר במסגרת אישור תקציב 2011, מליוני שקלים לחיזור מוסדות חינוך בקריית שמונה מפני רעידת אדמה.

לפני מספר חודשים סיימו אנשי משרד החינוך לבדוק את מצבם של בתי הספר בצפת ועמידותם בפני רעידת אדמה צפויה והגישו את המלצותיהם לעיונו של השר גדעון סער שהחליט לא לקחת סיכונים ולהעביר את כל הכסף הדרוש לחיזוק מוסדות החינוך בעיר.

ראש העיר ברך על החלטת השר והודה לו בשמם של תושבי העיר. "מדובר בהחלטה חשובה והכרחית. השר סער הוכיח כי  הקשר עם צפת ופתרון המצוקות נמצא בראש מעייניו כאשר מדובר בחיי אדם אסור לקחת סיכונים וצריך לתת את כל המשאבים כדי שילדינו יהיו בטוחים במקום בו הם רוכשים השכלה ודעת", אמר. קרא גם לשר הבינוי והשיכון ללכת בעקבותיו של השר סער ולהקצות תקציב לחיזוק בניינים ומבנים מסוכנים בצפת .

אנשי אגף מהנדס העיר בעיריית צפת מתכוונים, בנוסף לחיזוק המבנים, לסדר בעיות בטיחותיות נוספות הקיימות במספר בתי ספר בעיר במסגרת הסיוע.

Exit mobile version