פיוטי ר' ישראל נג'ארה במכללה האקדמית צפת

תגובות נלהבות של תושבים, לערב מרגש של שירה ופיוט ממזמורי ר' ישראל נג'ארה אשר התקיים השבוע במכללה האקדמית צפת. מדובר באירוע ראשון מסוגו בתחום השירה והפיוט המתקיים במכללה ביוזמה משותפת עם עיריית צפת ועם האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך. בכוונת המכללה להפוך את מופע התרבותי למסורת ולקיים סדרת קונצרטים של שירה ופיוט.

צלילי העוד, הכינור והדרבוקה, שלווו בסלסולי פיוט ומזמורי קודש, בקעו בתחילת השבוע מקמפוס המכללה האקדמית צפת והדהדו בסמטאות העיר העתיקה. הצלילים עוררו סקרנות בקרב תושבים חרדים וחילוניים, הרגילים בד"כ לשמוע את קולות הפיוט בוקעים מבתי הכנסת בעיר העתיקה. הם התקבצו לעבר המכללה והופתעו לפגוש בחצרה תזמורת נגנים בהשתתפות יאיר דלאל, אבי אגבבה, נדב בן-חיים שטיינברג, רוני איש רן, מקהלת פייטני צפת ואחרים, שהשמיעו ממיטב פיוטיו של ר' ישראל נג'ארה בהם: 'ריבון עולם', 'יעלה, יעלה', 'יערת הדבש' ועוד.

בין הבאים רבים מוותיקי צפת שנהנו לשיר ולזמר יחד עם הפייטנים. "אין לי אלא להודות למכללה האקדמית צפת ולעירייה, שקיימו מופע של פיוטים ברמה גבוהה שהזכירה לי את הפיוטים בבית אבא. אני מצפה בכיליון עיניים לאירוע הבא" סיפר אוחנה אליהו, מותיקי צפת.

"ערב זה מסמל יותר מכל דו קיום וחיבור יוצא מן הכלל בין המכללה לקהילה. זוהי אחת הדוגמאות למושג "עבר מצמיח עתיד". המוסיקה הניגון והפיוט הם חלק בלתי נפרד מהחזון שלנו לקדם את צפת לבירה העולמית של התרבות והרוחניות היהודית", אמר לבאי האירוע מר אילן שוחט, ראש עיריית צפת.

"האווירה הייתה קסומה. בעקבות ההדים הנלהבים של התושבים נרחיב ונהפוך את האירוע למסורת. נקיים סדרת אירועים של ערבי פיוט ללחנים מעדות שונות וזרמים שונים למזמורי שבת, כ"לכה דודי", "ידיד נפש", "שלום עליכם", "יה ריבון" ועוד. אלה  ילווו בהסבר מוסיקאלי ואקדמי על הפיוטים", מסר פרופ' אהרן קלרמן, נשיא המכללה.

לארגון האירוע הייחודי שותפים: ד"ר אסיקה מארקס, ראש המסלול למוסיקה בחוג אמנות, ספרות ומוסיקה במכללה, היועצת האקדמית של האירוע; אתי בהם-טביב, מנהלת היחידה למעורבות חברתית במכללה;  הרב שלמה חדד, חזן ופייטן בית הכנסת אבוהב, מנהל מסורת שירת הבקשות בצפת מזה חצי יובל (מי שהביא לצפת לערבי שירה ופיוט את גדולי החזנים והפייטנים בארץ ובעולם), ונדב בן-חיים שטיינברג, מנהל ויועץ מוזיקאלי באירוע.

Exit mobile version