מהפכה במדרחוב של צפת: פחי אשפה יוטמנו בקרקע

עיריית צפת תחל בשבוע הבא בעבודות לשדרוג מערך פנוי האשפה במדרחוב ירושלים. מדובר בפחי אשפה ענקיים, בתכולה של 5 קו"ב, המוטמנים באדמה בעומק של 3.5 מטר, כאשר מנוף מיוחד מפנה אותם לאחר שהם מתמלאים. לצורך הכנת תשתית להטמנת הפחים החדשים, יערכו בשבוע הקרוב עבודות חפירה בכמה מקומות ברחוב. הסוחרים והתושבים מתבקשים לקבל זאת בהבנה, שכן הפחים החדשים יצרו סביבה נקייה ונטולת ריחות ולהפוך את המדרחוב למקום שנעים יותר ללכת בו ולבצע בו קניות.

הפח החדש תופס פחות מקום על המדרכה ופחות בולט מעל פני השטח. הוא עשוי נירוסטה וברזל מגלוון שמבטיחים לו אורך חיים של 15 שנים. פנוי האשפה יכול להיעשות כול יומיים בהתאם לקיבולת הפחים. בכך מצטרפת צפת לרשויות מתקדמות בארץ כגון ירושלים ותל אביב.


סמנכ"ל רובעים בעיריית צפת, טינו תמם, ליד פחי אשפה מוטמנים בשכונת נווה אליעזר בתל-אביב

בעירייה מבהירים כי הפחים המוטמנים נועדו אך ורק להשלכת אשפה בשקיות ניילון ואין לזרוק לתוכם קרטונים, בקבוקים, או חלילה פסולת בניין. העבריינים שייתפסו ייענשו במלוא חומרת הדין.

ראש עיריית צפת, אילן שוחט, הביע את שביעות רצונו מיציאתו של הפרויקט לדרך: "בסופו של דבר, נרצה שבעוד כמה שנים כל מערך איסוף האשפה בעיר יהיה בכלי אצירה מוטמנים בקרקע. זה יעיל יותר, יפה יותר ובריא יותר לכולנו. החלטתי להתחיל המדרחוב כי הוא היהלום שבכתר וכיום נקודות איסוף האשפה שקיימות בו, אינן מכבדות אותו ואותנו. אני מבקש בכל לשון של בקשה, מבעלי העסקים ומהאורחים במדרחוב, לסייע לנו ללמוד את היתרונות והקשיים של תפעול הפחים המוטמנים. נתחיל עם שש נקודות לאורך רחוב ירושלים ונלמד היטב את המשמעויות לפני שנמשיך עם הפרויקט."

Exit mobile version