תקציב 2011 ישיבת מועצת העיר 17.1.11

מועצת עיריית צפת אישרה בראשית השבוע את תקציב העירייה לשנת 2011 בסך של 151 מליון שקל, תוספת של חמישה מליון לעומת תקציב אשתקד.  התקציב עבר ברוב גדול.

ראש העיר, אילן שוחט, אמר בדיון, כי שנת 2011 היא השנה האחרונה של תוכנית ההבראה עליה חתמה העירייה ב  2009  "תכנית ההבראה הציבה בפנינו אתגרים לא פשוטים, שבהם עמדה העירייה בצורה מכובדת". "השנה", הוסיף ראש העיר "מוטלת עלינו חובה כפולה לשמור על הישגי תוכנית ההבראה ולהביא את העירייה ליציבות כלכלית וכך לקנות מחדש את אמון הממשלה ומשרד הפנים בתקווה שיאפשרו לנו לנהל את העיר באופן אחראי ועצמאי".
ראש העיר הזכיר בדבריו כי שנת 2011 היא שנת מפנה ושנה היסטורית שבה תחל לפעול הפקולטה לרפואה במבני זמני של בית החולים הישן.

בתקציב, הקצאות תקציביות משמעותיות לנושאים מרכזיים בחשיבותם בעיר, כמו הכנת תכנית אב אסטרטגית לצפת; השתתפות במימון תוכניות מיוחדות בחינוך ותכניות העשרה, כגון "עיר מנגנת"; המשך הצטיידות של בתי הספר במחשבים, במזגנים בריהוט וב"כיתות חכמות"; תוכניות למצוינות ומנהיגות וחיזוק בתי הספר נגד רעידות אדמה. בתקציב 2011 יש הסדרה של חוק נהרי המתקצב את בתי הספר המוכרים שאינם רשמיים; בניית  גני משחקים ותחזוקתם; שיפור השירות לאזרח והערכות לשעת חירום, שקיבלה קדימות גם באמצעים וגם בתרגולים.

התקציב הנוכחי ייתן מענה  להעצמה ולמינוף של גופים קהילתיים  וכן פרויקטים  לטיפול בילדים בסיכון, התמודדות עם העוני והמצוקות ועוד .
לראשונה בתקציב, בשורה גם ל"ירוקים" – העיר תהפוך בשנים הקרובות בהדרגה "לעיר ירוקה", תהליך הכולל הקפדה על חוקי איכות הסביבה, תוספת מתקני מחזור לבקבוקים, קרטונים וניירת ובשלב הבא, הפרדה בין האשפה הרטובה ליבשה. גינות ציבוריות עתירות השקיה תוסבנה לגינות יבשות חסכניות במים ותכניות חינוכיות בתחומי הגנת הסביבה יפעלו בבתי הספר ובגני הילדים.

בתקציב הנוכחי מקבל לראשונה אגף התיירות תקציב משמעותי "צפת כעיר תיירות חייבת  להשקיע בתיירות", הסביר ראש העיר. תקציב משמעותי הוקצה גם לספורט, לבניית ארכיב לעירייה, לפיתוח ההון האנושי בעירייה ותגבור חסר תקדים בסך 400 אלף שקל לניקיון העיר העתיקה, לב ליבו של אזור התיירות של צפת. לראשונה, הוקצה תקציב מיוחד לתיקון ליקויים שנמצאו בדו"ח מבקר העירייה.

ראש העיר הודה בדבריו לגזבר העירייה  משה מדר ולמנכ"ל אורי אילן  ולצוות הגזברות ולחבריי הנהלת העיר על הכנת התקציב והביע תקווה "כי נשכיל לקיים דיון ציבורי פתוח, נכבד איש את רעהו, נקשיב לרחשי הלב של הציבור שאותו אמורה העירייה לשרת, נגבה את עובדי העירייה העושים במלאכה ונתפלל לחסדי שמיים וברכה בכול מעשה ידנו". שוחט הודה במיוחד לחברי המועצה שתמכו בתקציב וראו את טובת העיר לנגד עיניהם.

ולהלן דברי ראש האופוזיציה מר שוקי אוחנה:

ביום שני האחרון אושר תקציב לשנת 2011 יו"ר האופוזציה שוקי אוחנה "התקציב בזבזני ללא בשורה לעיר צפת ללא קידום הנושאים המרכזים ברשות בתחומי החינוך ,ספורט ,תשתיות,תיירות,קיצוץ בארנונה בתקציב מסוג זה העיר  במדרון התלול כפי שהמצב בשנתיים האחרונות.

חינוך:
אין בשורה בתחום החינוך – עזיבת תלמידים את בתי הספר בצפת ונהירה לבתי ספר באזור ממשיכה.
אין בתקציב הקצאה לשיפור מתקני חינוך בבתי ספר, גני ילדים ומתקנים מיושנים ולא בטיחותיים.
אין הקצאה לשיפור במגרשי הספורט במסגרת תקציב החינוך. כלל המגרשים שופרו ושופצו בקדנציה הקודמת. תקציב מלגות -כל שנה היה הקצאה כספית למלגות, בשנת 2011 אין הקצאה כלל.
חינוך חרדי אין הקצאה כספית – לא בהצטיידות למבניים ולא בנושאים נוספים בחינוך. תקציב החרדיים 340000 ₪ לכלל הציבור החרדי עבור תרבות חרדית.
עד היום לא הוקמה ועדת היגוי בתחום החינוך ,על מנת לבחון את דרכי ההמשך לעצירת העזיבה  תלמידים את המערכת וקידום החינוך בעיר. אין תוכניות עבודה בתחום החינוך אין בשורה שמעידה על הגדלת תקציבים. הדבר המרכזי שראש העיר ציין שהמהפכה בחינוך תהיה דרך החלפת המנהלים של בית ספר המקיף החילוני והדתי. אינני מבין האם מנהלים הם אלו שיצרו את המהפכה ?ללא תקציב !יש בעיה שלמה בנושא חינוך היום. ראש העיר טוען שהוא אמון על החינוך בצפת בפועל,
בשנת 2010 ניצול תקציב חינוך 23,578 מיליון הקצאת תקציב חינוך2010 – 35.028 בשנת 2011 מתוכנן הקצאה 34.453 מיליון ירידה בתקציב החינוך. איך זה עולה בקנה אחד אם ההצהרה על ההשקעה וגידול התקציב בחינוך?
קייטנות קיץ בגנים הקרוב – ההורים נדרשים לשלם 480 ש"ח בשנים האחרונות שילמו ההוריים כ-220 ₪  בלבד, מן הראוי שהרשות תנסה לארגן מימון לסיוע להורים. שכן מדובר בילדים שחלקם מצבם הסוציו אקונומי מאוד נמוך, שכן בעבר היו מקבלים גם ארוחה והיו גם זה לא.
מתנ"סים
אין בשורה במתנ"סים התקציב של החינוך הבלתי פורמאלי לא גדל.משמעותי אין תכנון לשיפור מתקנים. הורים שולחים את ילדיהם לחוגים בראש פינה.  יש מעט חוגים במתנ"סים, איחור בתשלום משכורות לעובדי המתנ"סים.. תנועות הנוער בקושי שורדות ,בתקופתו של ישי מימון היה תקציב למגדל (מרכז חברתי לנוער). אין ביכולתו של ראש העיר להמשיך לגייס תורמים לנושא. המגדל שזה מוקד משיכה לבני נוער, במקום להסתובב ברחובות סביר להניח שלא יצליח לשרוד.
בנו
שא תקציב התרבות אין שינוי לשנה הקרובה, לפי הצגת התקציב אין הקצאה והתקדמות לשיפור חיי התרבות בעיר.
בפועל חוגים חדשים לא נפתחים והציבור החרדי גם הוא זקוק למענה אך המענה חלקי.

תיירות
בישיבת המועצה הראשונה התחייב ראש העיר על הקמת מחלקת תיירות על מנת להעצים את צפת כעיר תיירות. בתקציב  2011 אין בכלל תכנון בנושא התיירות. התיירות זה נושא המרכזי וטרם הוצג תוכנית פרטנית למינוף צפת כעיר תיירות סיפורים ודיבורים יש למכביר..

ארנונה
מתחילת כניסתו לתפקיד של ראש העיר אילן שוחט עלתה הארנונה, פעם ראשונה-4.57%.  בפעם השנייה בעוד 1.2% בכל שנה  במשך שלוש השנים הקרובות -סה"כ העלאת הארנונה במשך שלוש השנים הקרובות מסתכמת בכ-9% ובסוף שנת 2010 עלתה הארנונה ב- 1.2 סה"כ בתקופת שוחט עליה של כ-11% .אנו רק בתחילת הקדנציה. ישנה פגיעה  באזרחים והאוכלוסייה בעלת קשיים כלכליים רבים. יכולת תשלום ארנונה הולכת וקטנה, תושבים בעלי האמצעים עוזבים את העיר. לא הגיוני שכל נטל התשלומים נופל על האוכלוסייה שנשארה בעיר בעל כורחם. שכן הם גם משלמים עבור האוכלוסייה המוחלשת שמתקשה לשלם. הייתה צפייה כמי שדרש בתקופת היותו באופוזיציה שלא יעלו את תשלומי הארנונה השכם וערב, לא ימהר לעלות את התשלומים וינסה להשיג מקורות מימון  מחוץ לעיר. וימנע פגיעה בכיסו של התושב.
נגד חברת פלג הגליל ישנם טענות רבות  בנושא הגבייה, בעיקר על הצריכה המשותפת. הגבייה פשוט לא הגיונית .היו פניות רבות בנושא לראשות ודבר לא הועיל ראש העיר מסרב להקים ועדה חיצונית, שתבדוק את הבעיה של גביה בצריכה המשותפת של המים. ישנם גימיקים של ראש העיר בנושא חיסכון במים על ידי השקיית מים מהמקוואות כפי שפורסם בתחילת הקדנציה של שוחט כרגיל דיבוריים ויחצנות תקשורתית דברים לא הגיוניים ולא מעשיים. דרשתי לתת פטור מארנונה לצעירים הגרים בצפת בשנה הראשונה לנישואיהם על מנת לנסות להשאירם בעיר, ולא תושבי חוץ שבאים לגור בעיר, הייתה התנגדות נחרצת של אילן שוחט.
פלג הגליל מנותק מהציבור מחיר קוב מים כשמונה שקלים לצריכה הראשונית ומגיעה לכשנים עשרה שקלים מחייב בחינת התנהלות תאגיד המים
עסקיים במצב קשה גם להם ניתן לסייע בנושא הארנונה הדבר לא עולה על הפרק כלל.

ספורט
אין ספורט הישגי בעיר-,ראש העיר תקע את המסמר האחרון בארון הקבורה בנושא כאשר, לא דאג שקב' הכדור רגל תישאר בעיר ולא תעזוב את העיר לכרמיאל.לטענת מנהל הקבוצה הובטח לו תקציב של 600,000 ₪ לעונה לפני הבחירות ע"י ראש העיר אילן שוחט .עדי אלדר ראש עיריית  כרמיאל לקח את הקבוצה ומפנה כסף לקבוצה .כדור סל ללא תקציב וכמובן יתר ענפי הספורט .ספורט לנוער אין בכלל. ספורט  זה חינוך ומסגרת ספורט מקדמת  נוער ומונעת מילדים להסתובב ברחובות.
הקצאה התקציב לספורט בשנת 2011 הינו -100.000 ₪ -בחמש שנים האחרונות קרוב למיליון וחצי שקליים הושקע בספורט בצפת והנתון לדעתי אינו מדויק היה הרבה יותר.
פרסום
האם עיר זקוקה לתקציב של 200.000 שקליים בפרסום שיש מחסור בחינוך תיירות רווחה ועוד כאשר עיקר התקציב הינו היחצנות של שוחט ולאדיר את שמו בקמפיינים שונים ומשונים שלא תורמים מאום לעיר.
תקציב לשכת ראש העיר
לדעתי גם בתקציב זה ניתן לבחון קיצוץ לאור כך ,שלטענת ראש העיר המצב בעירייה תקציבית בעיתית לסעיפים:
40000 ₪ נסיעות לחו"ל האם לא הספיק פעם אחת שראש העיר טס לחו"ל ע"ח משלמי המיסים עוד הקצאת כסף.
 הגידול בתקציב לדעתי נובע  מכך שמדובר בהכנסת בעובדים חדשים לבניין העירייה וללשכת ראש העיר דרך התקציב הנ"ל.
בטחון
ראש העיר מתגאה בנושא הביטחון אבל גם בנושא החרום אינני רואה בשורה 36,000 ₪, לשיפור ותחזוקת מקלטים, זה סכום סמלי לעיר צפת שטראומת המלחמה עדיין מהדהדת. כמו כן אנו רואים שהמחלקה לא מקבלת את תשומת הלב הראויה כגון: מחלקת ביטחון ללא רכב,  משיקולים שאינם מובנים, תקוותי שהשיקולים אינם פוליטיים. בנוסף אינני מבין איך ראש העיר בחוסר רגישות מרתך את דלתות המקליטים על מנת הרצון למנוע כניסת אנשים למקלטים. הצהרתו שבשעת חירום הדלתות יפתחו. אינני מבין מאיפה החשיבה? בזמן חרום הפתיחה צריכה להיות מהירה ,בעיר יש 220 מקלטיים ציבוריים. ישנה חשיבות בביצוע אכיפה בנושא שלא כל אחד ישתלט על המקלטים.לא ע"י ריתוך דלתות המקלטים שפוגעים במוכנות לחרום.
מדובר בחלק מהנושאים שנדונו וחלק נוסף דנו בו בישיבת המועצה
תקציב רכבי העירייה
תקציב בזבזני ראש העיר יוצא בהצהרות לתקשורת על כך שקיצץ לבכירים את רכבם האישיים אבל כמו שוחט כך שוחט נוהג מזמין רכב חדש מסוג סקודה סופרב בעלות של 185.000 שקליים זאת הדוגמא האישית של שוחט לעירייה שבתוכנית הבראה ובגרעון כספי.
מיתוג העיר
עוד בזבוז כספי הציבור ראינו את קמפיין המיתוג שליחת השאלונים לבתי התושבים שכירת יועצים ומה בסופו של דבר לא תרם מאום לקידום העיר גם בשנת 2011  מתוכנן הקצאת תקציב של 500.000 שקליים למיתוג העיר כאשר הטענה שרק 100.000 שקלים ע"ח הרשות בפשטות בזבוז כספי ציבור

Exit mobile version