צפת תוגש כמועמדת להכרה כאתר מורשת עולמית

 

 

שרת התיירות רוחמה אברהם הפתיעה ביום רביעי את ראש עירית צפת אילן שוחט כאשר ביקשה ממנו להכין חומר שיוגש לארגון "אונסקו" לצורך הכרה בצפת כאתר מורשת עולמית.
משמעות ההכרה מלבד דחיפה משמעותית של ענף התיירות בעיר והזרמת תקציבי ענק לפיתוח תיירותי, הוא החזרת צפת למעמדה ההיסטורי כעיר תיירות.
השרה רוחמה אברהם ערכה ביום רביעי ביקור עבודה בצפת יחד עם הצוות המקצועי של משרדה.

 

בישיבה הוצג דו"ח מסכם של הוועדה לבחינת מעמדה התיירותי של צפת שהוכן ע"י רפאל בן חור סמנכ"ל בכיר לתפעול, יחד עם מנכ"ל עירית  צפת מוטי כהן ומנהל עמותת התיירות צח"ר עמוס לוטן.

לצד ביקורת קשה בדו"ח על העדר מחלקת תיירות בעירית צפת ואף העדר שירותים ציבוריים לתיירים, (דבר שתוקן בינתיים) הדו"ח מפרט שורה של המלצות עקרוניות ומעשיות לשיקום התיירות בצפת, שזה כולל הרחבת בתי מלון, עידוד תיירות חרדית, שקום תשתיות סיוע לביית צימרים ועוד.

ביקור השרה רוחמה אברהם

שרת התיירות הציגה את החזון שלה ליראות את צפת חוזרת לימיה הטובים של שנות השישים וביקשה מהעירייה לאתר בהקדם אזורים בהם ניתן להקים בתי מלון, תוך התחייבות לגיוס משקעים ולסיוע.
בישיבה נמסר כי אושרה בנייתו של מלון חדש בצפת בסמוך למלון כנען ספא, מדובר במלון בוטיק עם 50 חדרים.
השרה דרשה לטפל בפלישות התיירותיות בעיר העתיקה, להגביר את האכיפה של חוקי העזר לניקיון וחניה," תיירים לא יבואו לעיר לא נקייה ואני שמחה שיש שנוי בעניין הזה" אמרה.
 
בתוך שבועיים תתקיים בלשכת השרה בירושלים פגישה נוספת לגיבוש הנושאים התיירותיים בצפת.
ראש העיר אילן שוחט העלה בדיון כמה נושאים בוערים בתיירות כגון החניה באזור המצודה, רחוב ארלוזורוב שהוא ציר הכניסה לעיר העתיקה ועוד. השרה אישרה במקום תקציב של שישה מליון לטיפול בנושאים הבוערים שהעלה ראש העיר.

 

ראש העיר הבהיר בפגישה כי יפעל לשנוי תוכניות היעוד של ""עמק התכלת" מבניה לתיירות ולא יאפשר להפוך את האזור לתיירות בלבד. "מדובר בארבעים דונם שיועדו למטרות נופש ובידור ונעשה להם שינוי יעוד גם למגורים, אני יחזיר את המצב לקדמותו"  אמר.

Exit mobile version