הרבנית שיכנעה את האם לפנותה לבית החולים

ילדה בת ארבע מצפת נפצעה אמש (ב') קשה לאחר שנפלה ממרפסת ביתה שבקומה השלישית. לדברי עדי ראייה, חייה של הילדה ניצלו לאחר שנפילתה נבלמה במזגן של הקומה השנייה, לאחר מכן בפרגולה של הקומה הראשונה עד שלבסוף נחתה על רצפת מרפסת דודתה המתגוררת בקומה הראשונה. מד"א פינה את הילדה לבית החולים זיו בצפת, שם היא מונשמת. "אנחנו בודקים חשד לרשלנות האם", מוסרים ממשטרת צפת.

לדברי אנשי כוחות ההצלה גם כשהסבירו לאם כי מצבה של בתה קשה, זו לא התרצתה וסירבה לפנות את בתה לבית החולים מבלי לקבל עצת רב. "למזלנו המתנדבים שלנו המשתייכים למגזר הדתי מכירים את הפרוצדורה. במגזר חיפשו את הרב ואחרי שלא איתרו אותו התקשרו לרבנית", הוסיף אדרי.

"הם תיארו לה את המצב הרפואי הקשה של הילדה, והזהירו כי אם האם תמשיך לסרב לפנותה לטיפול מיידי בבית החולים, חייה של הילדה יהיו בסכנה. הרבנית ביקשה לדבר עם האם והורתה לה לפנות את הילדה מיד לבית החולים".

עדי ראייה מספרים כי האם התנהלה בשאננות, ורק לאחר 20 דקות, במהלכן התארגנה ליציאה, פונתה בתה במצב קשה באמצעות אמבולנס של מד"א ירדן ליחידת הטראומה בחדר המיון של

בית החולים "זיו" בצפת.

לדבריהם, בשעה שהילדה הייתה במרפסת הבית האם שוחחה עם אחת השכנות. "דלת הבית הייתה פתוחה והאם דיברה איתי והייתה במרחק של מטרים בודדים מבתה", סיפרה אחת השכנות. "רבע שעה לפני כן היא הייתה עם הילדים שלה, אי אפשר להגיד שהיא התרשלה, היא הייתה ליד הילדים, היא לא עזבה אותם".

ד"ר עמר חוסיין, מנהל חדר המיון בבית החולים זיו בצפת סיפר כי הילדה סובלת משברים בעצמות הפה והשיניים. "כרגע היא  מונשמת. נמשיך להנשים אותה גם ב-24 השעות הבאות". במשטרת צפת החלו בחקירת האירוע. "שוטרי משטרת צפת גבו עדות ראשונית מהאם", אמר רפ"ק רן אופיר, מפקד משטרת צפת. "החקירה נמשכת ואנחנו בודקים חשד לרשלנות של האם".

Exit mobile version